Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

LEDSEN, GLAD, LEDSEN, GLAD, LEDSEN, GLAD

Av drommenomenfamilj - 1 maj 2011 23:53

Jag längtar till framtiden och till dagar, veckor och månader som består av allt annat förutom det vi just nu går igenom. En dag eller en vecka utan alla dessa upp och nergångar. Utan att vakna varenda jäkla morgon och känna sig barnlös.

Barnlös, barnlös, barnlös. Och ledsen, nedstämd och bedrövad...


För att i nästa stund komma ut i köket där maken står och kokar kaffe och gör god frukost. Och känna hur lycklig jag är som har denna fantastiska människa i mitt liv!


För att i nästa stund slå på nyhetsmorgon och titta på en gravid Tilde och undra varför hon kan bli gravid och inte jag?  Ledsen igen...


För att i nästa stund ta en lång, varm dusch. Ta god tid på sig i badrummet, vårda händerna, kanske ta ett fotbad. Ja, rentav känna mig lyckligt lottad som inte har någon unge som ska ha all min uppmärksamhet...


För att i nästa stund titta ut genom vardagsrumsfönstret och få syn på alla småbarnsföräldrar som springer runt med sina små guldklimpar på innegården. Med ett stort, brett leende på läpparna. Jävla skitliv. Gardinerna dras för igen...bitter...


Varje dag, samma sak. Så jävla frustrerande. 


Jag skulle verkligen behöva en dag utan det här. 


Imorgon ska jag på ett ultraljud. Var på kliniken i fredags och eftersom det inte hade hänt så mycket med mina äggblåsor då så ville dom att jag skulle komma tillbaka imorgon. Återföring av vårt långtidsodlade embryo kommer att ske om ungefär en vecka.



 
 
Nina

Nina

2 maj 2011 07:39

Lycka till med ultraljudet idag! Jag själv väntar på att bli uppringd från kliniken så vi kan köra igång med vårt frysta embryo.
Angående Tilde, läste det i tidningen om att hon var gravid där det stod att hon har barn med TRE olika män, herregud hur fertil är man inte då! Bitter? jag? näää...

http://vantanpamiraklet.blogg.se

drommenomenfamilj

2 maj 2011 22:44

Lycka till med den lilla frysisen!

Ja ibland undrar man hur vissa kan vara så sjukt fertila. Dom behöver bara titta på en man så blir dom gravida...suck...Nä, jag är inte heller bitter...inte ett dugg...

Kram

 
avlängtantilldig

avlängtantilldig

2 maj 2011 09:26

Hoppas innerligt att den framtid du längtar efter inte är långt borta! Kram

http://www.enmammautanbarn.blogspot.com

drommenomenfamilj

2 maj 2011 22:40

Tack! Kram

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

2 maj 2011 16:52

Känner igen mig så i allt du skrev. Hoppas att vi snart kan tänka tillbaka på den här tiden och le lite eftersom vi vet att vi då lever våra drömliv.
Vi får gå igenom en sån massa skitdagar att vi säkeligen kommer att leva resten av våra liv som mammor dubbelt upp.
Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

drommenomenfamilj

2 maj 2011 22:40

Japp, det kommer vi definitivt göra! Leva våra drömliv alltså! Det kommer inte spela någon roll hur mycket barnskrik, bajsblöjor och vardagsgnäll vi får vara med om. ALLT kommer vara en piss i havet jämfört med det här!

Kram

 
ruht.

ruht.

2 maj 2011 21:34

Känner återigen så igen mig i dina ord..
Hoppas ultraljudet gick bra idag & nästa vecka!!
kram

http://www.labbstorken.blogspot.com

drommenomenfamilj

2 maj 2011 22:36

Tack snälla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards