Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

NU ÄR DOM HÄR!!!

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25

Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!!


E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. Efter ca 3 veckor på neonatalavdelningen kom vi hem och har nu varit hemma sedan i mitten av juni. Barnen växer så det knakar och vi njuter till fullo av varje dag tillsammans!

Min dröm har äntligen blivit sann!!!


 


A och E ca 1 vecka gamla. Nu har de dock vuxit till sig rejält och väger det dubbla!





 
 
Ingen bild

Tove

9 augusti 2012 10:37

Åh vad härligt att allt har gått bra! Stort grattis!

drommenomenfamilj

12 augusti 2012 19:52

Tack snälla du!!!

 
Camilla

Camilla

9 augusti 2012 12:22

Men ÅHHHH! Grattis!!! Vad underbart och vilka fina sötnosar! Jag blir alldeles tårögd..:) Har kikat in här varje dag under sommaren och nu äntligen fick jag veta! Hade rätt i att det blev en av varje..:) Grattis igen och njut av att vara mamma!.. Många lyckokramar Camilla

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

drommenomenfamilj

12 augusti 2012 19:52

Camilla! Ja, du hade helt rätt! En av varje - helt otroligt! Du är så gullig och fin som följt mig och oss genom hela denna resa! Dina kommentarer, peppning och stöttning har varit helt fantastisk genom åren! TACK och TACK och TACK!! Skulle du någon gång vara i Stockholm, kika in och lämna en kommentar här. Skulle vilja träffa dig och ge dig en STOR kram på riktigt!! Du är en underbar medmänniska på alla sätt och vis! Kramar i massor

 
Ingen bild

Jessica

9 augusti 2012 17:37

Som jag väntat!! Nu kom tårarna!! Stort grattis!!!

drommenomenfamilj

12 augusti 2012 19:47

Vad gullig du är!! Tack snälla du!!!

 
Ingen bild

sara nil

9 augusti 2012 21:31

ÅÅÅ vad underbart! Har tänkt på er och varit in o kollat bloggen med jämna mellanrum. Puss på de små sötnosarna och ni föräldrar ska njuta av varje litet ögonblick!!!

drommenomenfamilj

12 augusti 2012 19:46

Tack!! Ja, jag har nog aldrig njutit så mycket som nu!! Många pussar ska de få!!

 
Mary

Mary

11 augusti 2012 16:21

Men vad roligt!!!
De ser bedårande ut!

STORT GRATTIS!

http://dufattasmignu.blogspot.se

drommenomenfamilj

12 augusti 2012 19:45

Tack snälla du!!!

 
Ingen bild

Tina

12 augusti 2012 16:52

Jag vill varmast gratulera till era fina juveler, en pojke och flicka. Jag har följt din blogg lite till och från, dels då jag och min man är i samma situation. Med många IVF försök i bagaget som inte gått i vår väg, vi kämpar på och tiden får utvisa vad som händer. Det var så roligt att se att ni äntligen lyckats med att få så vackra barn. Stort grattis och all lycka i framtiden! Jag blir så glad av att läsa! Varm kram Tina

drommenomenfamilj

12 augusti 2012 19:40

Tack snälla för din fina kommentar! Jag hoppas ni orkar kämpa på lite till och önskar er all lycka! Många kramar tillbaka

 
Du + jag och framtiden

Du + jag och framtiden

12 augusti 2012 22:03

Men åh så söta små mirakel! =) GRATTIS i mängder! Äntligen är de här!

http://dujagochframtiden.blogspot.se

drommenomenfamilj

22 augusti 2012 17:15

Tack snälla för gratulationen!! Kram

 
Anna

Anna

16 augusti 2012 18:39

Har tittat in här lite då och då. Äntligen=) ett stort grattis till era små liv! Helt underbart söta. Nu är ni i mål=) den långa resan till att bli tre ( fyra) är över! Massa kramar!

http://www.minlangtanefterdig.blogg.se

drommenomenfamilj

22 augusti 2012 17:12

Tack snälla, snälla du!! Ja, äntligen har vi nått vårt mål. Har svårt att tro det är sant ibland : ). Och snart kommer ni också komma i mål! Kommer fortsätta läsa din blogg med spänning och hålla alla tummar jag har för att allt kommer gå bra för er under resans gång. Kramar i massor till er båda

 
camilla

camilla

28 augusti 2012 20:37

Men Tack! Gulledej!!..:) Vad glad och rörd jag blir över dina fina ord. Jag skulle jättegärna vilja träffa dig, och guldklimparna såklart!! och ge er en stor varm grattiskram! Har ingen resa inbokad, men hör absolut av mig om det blir en framöver!! KRAM och hoppas allt går bra för er! <3 Fina du!

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

LillaET

10 april 2013 08:45

Din resa sprider verkligen hopp till alla oss som kämpar för att bli föräldrar! Vilka fantastiska små underverk! Tack för att du delat med dig av din historia.

Kram från en som är inne på IVF nr 3.

 
Ingen bild

Sara

31 maj 2013 19:01

Grattis på 1-årsdagen fina små barn!

 
Ingen bild

Cia

21 januari 2014 20:40

Tack för din underbara blogg och framförallt: grattis till två underbara barn (som dessutom var himla söta!)!
Har suttit här i flera timmar och läst och tårarna bara rinner. Vi har försökt i 3½ år och ska nu i februari börja med ivf. Jag trodde lite som du i början att man blir gravid på en gång, men efter att ha läst din blogg förstår jag ju nu att det inte alltid funkar på en gång iaf. Jag satt här och drömde om att vara gravid i sommar och få en vinterbäbis, men tack för dina ord, de förbereder mig på att inte hoppas för mycket, samtidigt att aldrig ge upp. Just nu har jag en makaber blandning av hopp, glädje, längtan, förtvivlan, rädsla, ja, typ hela känsloregistret. Att dessutom fylla 32 i år underlättar ju inte stressen heller...

drommenomenfamilj

3 februari 2014 21:07

Hej Cia!

Vad glad jag blir av att höra att min blogg fortfarande kan komma till nytta. Jag hade hoppats på att den skulle hittas av andra som kämpar och kunna ge hopp åt er. Tack för att du tagit dig tid och läst den. Ja, det har verkligen varit en resa av både hopp och förtvivlan och fortfarande går jag och är förundrad över att jag fick bli mamma till slut. Mina små underverk närmar sig två år och varje dag tittar jag på dom och känner en sådan enorm tacksamhet för att vi inte gav upp! Så ge inte upp!! Det är värt allt hårt sliit, alla tårar, all hjärtesorg tusen gånger om när man till slut lyckas. Kramar i massor och lycka till med allt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Av drommenomenfamilj - 11 januari 2012 21:42

...som jag aldrig någonsin trodde att jag skulle få skriva skriver jag nu med något darriga och skakiga händer.   JAG ÄR GRAVID.   Det ser märkligt ut så här svart på vitt när jag skriver det. Nästan så jag knappt tror på det själv.    Så...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards