Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

BLOGGINLÄGGET...

Av drommenomenfamilj - 11 januari 2012 21:42

...som jag aldrig någonsin trodde att jag skulle få skriva skriver jag nu med något darriga och skakiga händer.


JAG ÄR GRAVID.


Det ser märkligt ut så här svart på vitt när jag skriver det. Nästan så jag knappt tror på det själv. 


Så hur gick det här till då? Ja, det funderar vi över varje dag här hemma! Jo, i slutet av oktober bestämde vi oss för att återföra de långtidsodlade embryon som fanns kvar i frysen på Fertilitetscentrum. Eftersom vi hade nio misslyckade återföringar bakom oss fick vi denna gång möjlighet att sätta tillbaka båda två. Vi tvekade inte en sekund. Självklart ville vi pröva att återföra två. 


Ungefär en vecka senare plockar jag fram ett test, lite halvnonchalant, eftersom jag ändå vet att det kommer vara negativt som så många hundratals gånger förr. J var inte ens hemma. Jag kissar på stickan och på en sekund typ dyker det upp två streck! TVÅ!! Under fyra och ett halvt års tid har jag tagit hundratals test och fällt tusentals tårar över det där usla ensamma strecket som alltid dykt upp på mina tester - och så plötsligt händer det ofattbara. Två streck!


Jag minns inte så mycket från denna stund mer än att jag satt och skrek rakt ut på badrumsgolvet, darrade, grät, skakade och skrek! Sedan började jag, under fortsatt skrik och gråt, hysteriskt springa runt i lägenheten och leta efter min telefon för att ringa J. Han hörde inte ett ord av vad jag skrek om i telefonen till att börja med och blev helt livrädd och försökte få mig lugn eftersom han trodde jag var skadad eller att något annat allvarligt hade hänt. När jag till slut fick fram det jag ville säga började han storgråta och tog sig hemåt så fort han bara kunde. Och sedan den dagen i början av november har vi i stort sett bara suttit och stirrat på varandra och försökt förstå att vi får vara med om det här. 


Och det är inte det enda! Vid vårt återbesök på kliniken gör läkaren ett vaginalt ultraljud...och hittar TVÅ foster! Så om allt går bra så kommer vi bli tvillingföräldrar till sommaren. 


Anledningen till att jag inte skrivit på min blogg förrän nu är att vi mest suttit och hållt andan dessa första tre månader. Det är svårt att våga tro på något sånt här efter allt vi varit med om. Men det börjar så smått att sjunka in - mer och mer för varje dag som går. Vi är så oerhört tacksamma och glada...eller... (nä, det finns faktiskt inga ord som kan beskriva det vi känner) för att vi får vara med om det här. Vi kan inte på något sätt förstå att det här händer OSS. Herregud!!


Drömmen om en familj...är på god väg att bli sann. Det tog bara 4,5 år av barnlöshet och 10 IVF-återföringar. 


Jag tänker inte avsluta bloggen...men den kanske får vila lite nu. Precis som jag. Jag är sååååå trött efter denna långa kamp. Det känns som att jag nu äntligen kan få lite ro och få möjlighet att vila upp min kropp och själ. 


Tusen kramar till er alla därute - familj, vänner, IVF-systrar, bloggläsare och alla ni andra som följer oss. Jag återkommer framöver med uppdateringar. 


Kramar från Madelene









 
 
TeachMom

TeachMom

11 januari 2012 23:40

Grattis! Underbara nyheter! Så roligt att läsa detta. :)

http://varforintejagocksa.blogspot.com

 
Tea

Tea

12 januari 2012 05:49

Men så underbart! Grattis!

http://langrean9manader.blogspot.com

 
Miss Baglady

Miss Baglady

12 januari 2012 08:03

Jag gråter, så fint för er. Underbart.

http://baglady442.wordpress.com

 
Emmelie

Emmelie

12 januari 2012 09:10

ååå åå åå vad glad jag blir! Får tårar i ögonen att läsa att ni har lyckats!, och TVÅ barn väntar ni! fantastiskt kul och snälla sluta inte blogga! Har vi följt dig i dina motgångar vore det roligt att få följa dig nu i väntans tider och se glädjen av er kamp! Så snälla, fortsätt blogga!
många kramar!

http://www.sedorikas.wordpress.com

 
Libra

Libra

12 januari 2012 09:30

Grattis! Vilken ofattbar lycka detta måste vara. :D
Skönt att se att det faktiskt går, fast att det tar tid. Vi ska precis börja IVF1 här. Ska bli väldigt spännande.

http://www.minbebis.com/blogg/libra

 
Ingen bild

Tove

12 januari 2012 10:03

Åh vad glad jag blir för er skull! Jag läste detta inlägg på tunnelbanan och började gråta för att jag blev så glad. Jag har hoppats så.

Själv är jag i vecka 33 (så hormonerna gör mig nog lite extra gråtmild). För oss tog det "bara" 2.5 år (då kändes det ju inte så bara, när vi inte visste om det någonsin skulle lyckas, men nu känns det helt ok eftersom det är så många som måste kämpa så otroligt mycket längre, som ni t ex), och vi hann med tre misslyckade IVF:er (nedreglering och stimulering varje gång då vi fick så låg kvalitet på äggen) innan vi av någon outgrundlig anledning lyckades på naturlig väg. Testandet var på samma sätt för mig - tog ett test helt utan förhoppningar bara för att bekräfta att det inte var något på gång och inte börja inbilla mig saker bara för att mensen inte kom på en gång. När de där strecken dök upp förstod jag ingenting. Jag kallade in min man och bara pekade på testet, hade inga ord att beskriva det hela med.

Det är så underbart att ni också får uppleva detta nu. Jag håller tummarna för att du ska få må bra hela graviditeten.

 
Ingen bild

dear pink butterfly

12 januari 2012 10:27

Ett jättestort grattis!! Vilken styrka att klara av så många ivf:er!Jag är i liknande situation med två pyren, vilket är helt magiskt.
Hoppas du kommer blogga mycket så man kan följa dig:)
Xx

 
Dina

Dina

12 januari 2012 10:34

Grattis till tvillingarna.

http://dinasthlm.blogspot.com

 
Ingen bild

Hanna

12 januari 2012 11:26

Det största grattiset till er!! Blir alldeles tårögd när jag läser ditt inlägg! Vilket mirakel! :D

 
Ingen bild

Maria

12 januari 2012 11:47

Oh fantastiskt roligt! Dubbbelgrattis.
Jag har varit här inne på din sida varje dag och undrat hur det gick vid insättningen. Jag är oehört glad för er skull och kommer attt fortsätta följa er nya resa - om du väljer att fortsätta dela den med oss här ute.
Kram maria

 
Ingen bild

Maja

12 januari 2012 13:50

Oj va fantastiskt!!!!

 
Malla

Malla

12 januari 2012 14:31

Grattis! Jag är så glad att det har gått vägen för er! (Hade varit kul att följa graviditeten).

Kram

http://hjartegryn76.com

 
miss adapted

miss adapted

12 januari 2012 18:14

jag är så glad att du äntligen fick skriva det där inlägget! har kikat in då och då de senaste månaderna och både hoppats på det bästa och fruktat det värsta. det är underbart att få veta att tystnaden betydde att det bästa hade hänt!

ett stort grattis till er båda.

http://www.missadapted.blogspot.com

 
Ingen bild

Lollo

12 januari 2012 18:15

Är såååå glad för er skull! Kramar

 
Sara

Sara

12 januari 2012 18:35

GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Det är ju helt fantastiskt! Jag sitter här med gåshud på hela kroppen och tårarna bara rinner. Underbart!
Grattis återigen, och jag ser fram emot att ytterligare en bundsförvant i IVF-världen ska få tvillingar!
Kramar

http://langtaneftertresamhet.blogspot.com

 
Ingen bild

Therese

12 januari 2012 18:42

ÅÅÅhh vad roligt! Så underbart att få läsa dessa rader! Äntligen är det Er tur! // Therese, trogen läsare

 
Dufattasmig

Dufattasmig

12 januari 2012 19:07

Ett stort och fett GRATTIS från mig!!! Oh så roligt!

kram

http://dufattasmignu.blogspot.com

 
Ingen bild

Johanna

12 januari 2012 19:26

:) :) :) :) !!!!!!!

 
Nelle

Nelle

12 januari 2012 20:55

Stort grattis till er båda igen!
Vila och njut och försök att inte oroa dig så mycket! Nu har ni allt framför er.

Stora kramar!

http://neverletmego-nelle.blogspot.com

 
Ingen bild

s

12 januari 2012 21:45

Grattis! Oj vad jag har längtat att få läsa detta inlägg...och tvillingar dessutom! Hoppas det går bra nu. Tvillingar är ju en risk men också en fantastisk möjlighet att få en familj med mer än ett barn på en gång. De flesta jag hört om har lyckats bra med två bebisar i magen! Så glad för er skull! HURRA!

 
FInurlan

FInurlan

13 januari 2012 08:20

Åh... jag har undrat och undrat varför du inte skrivit något på länge och vilken lycka att få reda på anledningen! Grattis i massor.
Finurlan

http://mittplus.blogg.se

 
Ingen bild

Jari

13 januari 2012 09:56

Ett stort grattis och lycka till!!

 
Ingen bild

Jessi

13 januari 2012 16:04

Jag har varit inne på din sida varje dag... Har undrat och undrat... Och så idag möts jag av tre underbara ord!! Tårarna bara rinner, så fantstiskt!!! Stort grattis!! Och snälla, sluta inte med bloggen! Vill gärna veta allt! :)

 
ekke

ekke

13 januari 2012 21:17

Grattis!!

Det ger hopp åt en annan :)

http://enfamilj.blogg.se

 
tjockismamman

tjockismamman

14 januari 2012 10:02

Åh GRATTIS GRATTIS till gravideten helt fantastiskt alltså när det väl händer..
Ni komemr nog hålla andan tills di små är ute hos er
ALL LYCKA nu till er

http://timaki-timaki.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

14 januari 2012 12:45

ÅHH GRATTIS!!! Jag hade mina funderingar och lite på känn att det kunde vara så iom att du inte skrev nåt på bloggen!! Och min känsla var rätt! Men att det var två var ju dubbel glädje!!! SÅ kul!! Grattiskramar till er! //Camilla

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

sara nilsson

14 januari 2012 13:17

ÅÅÅ vad roligt! Jag har ju följt din blogg länge länge nu och har hoppats att bristen på inlägg de senaste månaderna betyder ngt bra. Och så var det!!! Med tårar i ögonen önskar jag er all lycka!!

 
Ingen bild

Micaela

14 januari 2012 16:57

Ja, ja, ja!!!!! Har följt dig en bit på vägen och har hoppats på att ni ska lyckas. Vad underbart. Har själv en tjej via IVF och två tvillingpojkar. Det är fantastiskt kul med tvillingar. Det är en gåva. Kramar

 
Ingen bild

Fia & Alva

14 januari 2012 22:25

Vi ä såå glada för er skull Madde och J!!! Vilken lycka o häftigt med två små....känn er utvalda!! Kramar i massor

 
jessica a

jessica a

15 januari 2012 11:12

aldrig varit här inne tidigare men hittade hit via TuffeVictor. Har goda vänner som varit igenom ungefär samma resa som ni så jag ville bara säga grattis och lycka till och så lovar jag att hålla tummarna för er fram till sommaren.
kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Anne

Anne

18 januari 2012 01:00

Vad fantastiskt att höra! Jag kom in på din blogg nu via IVF-bloggar. Har precis själv börjat min IVF resa. Så glad att ni lyckats efter alla år! Fascinerande hur många som följt era försök! Så mycket kärlek det finns! Har du själv någon tanke kring vad som gjorde att det lyckades denna gång?

http://www.anneutane.blogspot.com

 
Ingen bild

Christine

18 januari 2012 12:51

Jag har föjt din blogg något år och nästan gett upp hoppet! Så det var med stor glädje jag idag läste om ert glädjebesked! Grattis!!! Det ger mig nytt hopp att man kan bli gravid efter så många försök trots total frånvaro av plus tidigare! Håller just nu på med den sjunde IVF-behandlingen och har aldrig fått se ett plus hittills...

 
Ingen bild

Jessica

20 januari 2012 21:48

Så underbart, grattis!!

 
Charlotte

Charlotte

20 januari 2012 22:16

Men, vilka fantastiska nyheter!!! STORT STORT GRATTIS till er och era liv som nu växer i dein mage :) Jag och min man har försökt i 5 år nu utan minsta lilla plus, så kanske kanske vi kan lyckas också.

Många varma lyckönskningar!!

http://litesiandso.blogspot.com

 
Marielle

Marielle

23 januari 2012 16:18

Åhhh, vad underbart att få läsa!!! :) GRATTIS i mängder!

Kramar!

http://mariellear.blogg.se

 
Ingen bild

Lena

27 januari 2012 13:23

Hej Madde!
Jag är så oerhört glad för er skull! Din syster har väl kramat dig från mig hoppas jag!? :-) Men nu kan ju få säga det själv då...så GRATTIS till er! Njut och så ses vi framöver hoppas jag. Kramar

 
Rebecca

Rebecca

10 februari 2012 16:42

halka in på din blogg, o jag bara ryser när jag läser detta inlägg.

Underbart grattis till er :)

http://tvillingmama.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards