Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

ÅTERFÖRING?

Av drommenomenfamilj - 17 oktober 2011 18:54

Det verkar som att det är dags för ännu en återföring. Nr 10 i ordningsföljd. FET 5 blir detta i sådana fall. 


Känns som att oddsen är på vår sida...NOT!


Konstigt hur allt som har med adoption att göra kan få oss att må så bra och känna hopp medan allt som har med IVF att göra får oss att ständigt bryta ihop och må så jävla dåligt. Jag hatar allt som har med IVF att göra. ALLT.


Men varför ger vi oss inte då? Bra fråga.


För att vi alltid ska kunna säga att vi gjorde ALLT vi kunde. Därför ger vi oss inte. Om den lilla frysisen klarar upptiningen så kanske det blir återföring i början av nästa vecka.


Suck. Glädje...Hallå!! Glädje, hopp och hurrarop?! Var är dom känslorna? Hallååå...? Har visst tappat dom på vägen någonstans mellan återföring ett och nio!!

 
 
Kix

Kix

17 oktober 2011 20:11

Har ni funderat på vad som händer sedan om inte det blir någon graviditet av detta frysförsök? Vad jag förstår är det ert sista frysta embryo, eller?

(Allstå, jag håller så klart tummarna för det kommande frysförsöket... men själv behöver jag alltid en plan om det inte funkar.)

Lycka till. Kram Kix

http://kix.bloggplatsen.se

drommenomenfamilj

18 oktober 2011 16:50

Japp, detta är den sista frysisen. Efter detta har vi ett helt IVF-försök kvar - sedan är det slut på gratisförsöken. Och då kommer vi aldrig mer sätta vår fot på en fertilitetsklinik utan satsa 100 % på adoption. Det är vår plan i alla fall.

Hoppas hysteroskopin gick bra idag. Herregud, har ni hållt på i 6 år. Helt otroligt. Vi är inne på 4 år och några månader och är helt färdiga. Ni är sådana kämpar!

Kramar

 
Nelle

Nelle

17 oktober 2011 22:33

Jag håller med, att tänka på adoption känns positivt medan tankarna på fler behandlingar bara känns jobbiga. Fast i vårt fall skulle det ju bli med någon annans ägg, annars hade jag kanske känt annorlunda.

Den här gången kanske ni faktiskt har turen på er sida? Det här läste jag hos en bloggkompis: http://medandufinns.wordpress.com/2011/08/24/ivf-hall-ut/. De har fått ett plus nu, efter åtta behandlingar. Det kan gå. Annars är ni ju i full gång med adoptionsprocessen. Vi får hålla tummarna!
Kram

http://neverletmego-nelle.blogspot.com

drommenomenfamilj

18 oktober 2011 16:46

Ja, tack och lov för adoptionsprocessen!

Oj, åtta behandlingar. Helt fantastiskt. Har hört och läst om par som lyckas på både 12:e och 13:e behandlingen samtidigt som det finns dom som helt enkelt aldrig lyckas. Trodde dock aldrig att vi skulle vara ett av dom paren som skulle hålla på så här länge med IVF.

Har ni funderat på att pröva med äggdonation?

Kram

 
Tea

Tea

18 oktober 2011 10:48

Förstår att man blir lite avtrubbad. Håller tummarna att det ska vara er tur nu. Kram

http://langrean9manader.blogspot.com

drommenomenfamilj

18 oktober 2011 16:42

Avtrubbad it is! Tack snälla för tummarna! Kram

 
Nelle

Nelle

18 oktober 2011 20:26

Inte egentligen. För mig känns det inte som ett måste att bli gravid när jag nu inte har så många egna ägg. Vi står i ÄD-kö genom landstinget sedan i mars (vi fick tillgodoräkna oss kötid eftersom det krånglat så mycket), kötiden är ett till ett och ett halvt år och chanserna att lyckas ligger på ungefär 30%. Jag adopterar hellre, men om Huddinge hör av sig vore det kanske svårt att säga nej... Önskar att vi hade ställt oss i adoptionskö direkt när det inte gick istället för i somras...

http://neverletmego-nelle.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny

18 oktober 2011 22:05

Vill bara säga att jag tycker så mycket om er, hoppas ni vet det?

 
Ingen bild

AMB

20 oktober 2011 07:48

Vi håller självklart alla tummar som vi har ;-)

Många kramar från oss båda

drommenomenfamilj

27 oktober 2011 21:04

Tack för tummarna! Kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards