Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

DAN FÖRE DAN...

Av drommenomenfamilj - 3 maj 2010 23:04

Imorgon kl. 08.45 är det dags. Då checkar vi in på Carl Von Linné-kliniken för att få vår dom. Hur många ägg ska de få ut? Hur många kommer bli befruktade? Kommer vi få ut det där guldägget? Åhhhh...jag vill veta nu!


Så här har det sett ut under föregående behandlingar:


IVF 1 september 2009 (Medicin: Puregon)

17 ägg uttagna

7 ägg befruktade

5 användbara

1 återfört till mig

4 till frysen (varav ett finns kvar i frysen efter vi gjort vårt frysförsök då två ej klarade upptiningen)

_______________________________


IVF 2 februari 2010 (Medicin: Menopur)

4 ägg uttagna

2 ägg befruktade

1 ägg användbart

1 ägg återfört till mig

0 till frysen

________________________________


IVF 3 maj 2010 (Medicin: Gonal-F)

? ägg uttagna

? ägg befruktade

? ägg användbart/användbara

? ägg återfört till mig

? till frysen


Listan uppdateras imorgon eftermiddag.


 


Och så här går det till att plocka ut ägg:
För att jag ska hålla mig lugn och sansad och slippa smärtan detta medför kommer jag få lugnande tabletter, smärtstillande tabletter, lokalbedövning i underlivet samt morfin i armen. Japp - drogad är rätta ordet! Tack och lov! Skulle inte vilja vara annat än drogad under detta ingrepp! Läkaren för sedan in en lång, tunn nål och punkterar mina äggblåsor. Nålen är sammankopplad med en tunn kateter i vilka äggen åker in i och ner i ett provrör/skål och blir omhändertagna av laboratoriepersonalen. Sedan är det dags för spermierna att göra sitt jobb. De förs samman med äggen och dagen efter ägguttaget, alltså på onsdag, kommer vi få reda på hur många ägg som blivit befruktade.


Snälla, tänk på oss imorgon omkring kl. 10.00 Då ligger jag där i gyn-stolen med benen i vädret hög som ett hus på både det ena och det andra och hör hur sköterskan räknar ägg efter ägg som kommer ut.


Snälla, snälla...låt det finnas ett litet guldägg i mig. Det behövs ju bara ETT!



 
 
Ingen bild

Johanna

4 maj 2010 06:36

Lycka till!! Ska tänka på er idag. För övrigt drömde jag att ni fick ut en massa ägg. Låt oss hoppas att det blir sant! Eller i alla fall ett fint ägg.

 
Ingen bild

AMB

4 maj 2010 06:46

Vi håller alla tummar vi har!
Kram :)

 
Ingen bild

T

4 maj 2010 08:38

Kommer definitivt att tänka på dig! Hela dagen. Håller alla tummar jag har för er. Lycka till!

 
Camilla

Camilla

4 maj 2010 09:26

Åh vad jag håller tummarna och tänker på dig/er nu, trots att jag inte känner er! Men jag vet ju som sagt vad ni går igenom! Du har helt rätt, räcker med ett ägg om det är guldägget! Lyckosparkar till er.

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena

4 maj 2010 14:10

Hej M
Hoppas att det gick bra för er idag. Har tänkt på er idag och har hållt tummarna. Hoppas du mår bra efter "ingreppet". Det brukar ju kännas lite, eller du kanske inte känner nåt alls det är ju så olika. Har du frågat om ni inte kan få sätta tillbaka två ägg? Det fick vi göra när vi betalade själva och hade gjort mer än två försök. (Det va då det funkade!) Det skadar ju inte att fråga, eller hur? Jag fortsätter att hålla tummarna. Det måste gå vägen nu! Styrkekramar till er båda. Kram

 
Ingen bild

Lollo

4 maj 2010 19:20

Har tänkt på er hela dagen. Kramar

 
Miss S

Miss S

4 maj 2010 21:11

Håller tummarna för att det gått bra idag!
Kram

http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards