Alla inlägg den 3 maj 2011

Av drommenomenfamilj - 3 maj 2011 21:08

Skulle ju kissa på den där ägglossningsstickan idag på förmiddagen - enligt ordination från vår läkare. Så det gjorde jag på jobbet och satt snällt och väntade, inlåst på personaltoaletten, dom där minuterna man ska vänta på att strecket ska komma fram. 


Efter en liten stund tittar ett svagt litet streck fram. Jag blir lite fundersam. Vad sa läkaren? Var strecket tvunget att vara starkt eller skulle jag strunta i sprutan även om det var ett svagt streck? Suck. Ingen aning. Alltså ringer jag upp kliniken och förklarar läget. Sköterskan jag pratar med tror att kanske ägglossningen är på gång och vill att jag tar det andra testet imorgon och återkommer med en beskrivning av det lilla strecket. Ja, herregud!? Om jag ändå haft en kontorsjobb dessa gånger. Det är inte lätt att kombinera alla dessa behandlingar, samtal och övriga IVF-aktiviteter med ett jobb där jag ansvarar för en stor barngrupp samtidigt. Ena minuten har jag matematiksamling med barnen och i nästa stund står jag inlåst i vår personalgarderob och diskuterar mitt ägglossningsstreck med fertilitetscentrum! 



Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards