Alla inlägg den 25 maj 2011

Av drommenomenfamilj - 25 maj 2011 22:53

...för ert engangemang, era inlägg och kommentarer under denna FET- period. Vi läser allt ni skriver och vi båda uppskattar det mycket. Ert stöd värmer oss gott i denna kalla, hårda och misslyckade IVF-kamp. 


Kram M och J


Av drommenomenfamilj - 25 maj 2011 17:08

Blödningen är här tillsammans med en mensvärk från helvetet och graviditetstestet skriker MINUS. Precis som jag trodde har vi ännu en gång misslyckats. 


Imorgon blir det samtal till fertilitetscentrum. 


Jag är inte ledsen, knäckt eller nedbruten. Känner INGENTING. Jo, kanske att vi borde lägga ner det här och istället helhjärtat satsa på adoption. DET känner jag just idag och just nu. Det skulle vara en sådan befrielse. 


MEN...vi har lovat oss själva att göra ALLT i vår makt innan vi släpper taget. Alltså kommer vi använda oss av de embryon som vi har kvar i frysen till att börja med och sedan kanske också genomföra det sista stora IVF-försöket med ännu en hormonbehandling. OM läkarna anser att det är lönt att fortsätta vill säga. Sedan kommer det vara STOPP. Inget mer, ALDRIG mer. Och vi kommer i sådana fall få acceptera att vi aldrig någonsin kommer få biologiska barn. Och jag som kvinna kommer få förlika mig med tanken på att aldrig få vara gravid, uppleva en förlossning eller få amma mitt barn...


Därmed är IVF-försök nr. 8 historia. 






Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards