Direktlänk till inlägg 11 april 2010

SPRAYDAG 6

Av drommenomenfamilj - 11 april 2010 13:50

Sitter här vid köksbordet och försöker hålla mig vaken. Japp - tröttheten sitter i. Vill bara gå och lägga mig och sova ett tag men då vet jag att jag kommer ha svårt att somna ikväll, så det blir inget med det.


Idag skulle jag kunna döda för en kopp kaffe känns det som! Åh vad gott det skulle vara! Men nej, jag ska inte falla för frestelsen. Det är bara tröttheten som är anledningen till att jag är sugen. Inget annat.


Ute är himlen blå...och strax börjar vår tvättid. Usch, vad tråkigt! Vill inte tvätta! Vill gå ut i solen! Känner mig sur och lite rastlös. Jag tror dock inte bara att det beror på enbart tvättiden, det är nog av många olika anledningar. Just söndagar kan jag ibland tycka är lite jobbiga att hantera. Söndagar känns nämligen, i alla fall för mig, som en sådan där typisk "familjedag" då man ska hitta på mysiga saker tillsammans med familjen. Gå ut till parken, gå och fika, träffa vänner, ha picknick o.s.v Visst, det kan ju J och jag också göra även utan barn vilket vi också gör emellanåt. Men jag kan ändå inte komma ifrån den där känslan.


Nä, då är det väl bara att gå ner till tvättstugan då. Suck.

 
 
Ingen bild

Lollo

11 april 2010 19:56

Hej!
Nu tror jag du romatiserar familjelivet lite. ;) Söndagar är stryk o tvättdag, samt städa o annat som inte hinner med i veckorna.
Fick en känsla idag - att du kommer att vara gravid i sommar. När jag stod o grävde upp en buske, bara dök du upp med en jättemage i mitt huvud! Varför vet jag inte? Hoppas att det stämmer.
Puss & Kram

 
Ingen bild

Ylva

12 april 2010 09:55

Söndagar ja, om det är nån tröst så är det nog många (inklusive mig) som har söndagsångest. Jag har ju t o m söndagsångest när jag inte jobbar. Konstigt det där... Man borde passa på att njuta av dagen ju. Hoppas att det känns bättre idag.

 
Ingen bild

Kersti

12 april 2010 11:29

hej du, läser lite på din blogg. har inte läst allt och vet inte vad du gått igenom. jag vill bara berätta om mig själv, kanske kan ge tips. jag är 40 år och väntar nu barn i v. 19. tidigare har jag haft 4 missfall. utredning har visat att det inte är något fel på vare sig mig eller min man. de har bara sagt att vi har otur och att det är min ålder som spelar in. innan jag blev gravid nu sista gången gick jag till en kinesisk läkare Dr Minqi Yang i Stockholm (www.chinesemediacalcenter.se). hon sa att jag inte hade någon Yang i kroppen och därför inte kan behålla en graviditet. olika människor har olika orsaker till infertilitet och detta var mitt problem. jag gick till henne i tre månader och förutom att jag nu är gravid och barnet håller sig kvar så efter hennes behandlingar har jag aldrig mått så bra. när jag väl blev gravid var jag hos en ny läkare som konstaterade att jag någon gång haft en sköldkörtelinflammation vilket gjort att jag bildat antikroppar mot mitt eget sköldkörtelhormon. detta hormon har med ämnesomsättningen att göra och viktigt för fostrets utveckling. jag äter nu syntetiskt sköldkörtelhormon och allt verkar vara ok. jag kan varmt rekommendera Dr. Yang samt en intressant bok från ett annat perspektiv "Is your body Baby friendly?". vet inte om detta kan ge några hintar om nya vägar att pröva om ni inte lyckas på det sätt ni nu prövar. eftersom jag känner igen smärtan i att försöka och vänta och "misslyckas" så känner jag att jag måste göra något genoma tt dela med mig. önskar er all lycka och all kärlek i världen oavsett vad som händer. Vänligen Kersti

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards