Direktlänk till inlägg 26 april 2010

SPRAYDAG 21, SPRUTDAG 5

Av drommenomenfamilj - 26 april 2010 21:13

Idag känner jag att det händer grejer i äggstocksområdet. Det har värkt lite till och från - som små "hugg" ungefär. Det är nog bra, då bör det ju vara någon form av aktivitet därnere. All aktivitet är bra aktivitet! Om det ändå kunde vara aktivitet i nio månader framöver - ingen skulle vara gladare än jag!


Jag har funderat en del över mitt bloggande idag och har verkligen känt att jag är så glad över att jag började skriva. Under våra första IVF-försök var det så svårt att förmedla allt som hände hela tiden till alla runtomkring - denna berg och dalbana som vi är med om både fysiskt och psykiskt. Det är ju nästan en omöjlighet att kunna berätta och beskriva allt muntligt - eller, det ÄR en omöjlighet. Och dessutom kanske man bara träffar människorna i sitt kontaktnät lite då och då vilket försvårar det hela ytterligare eftersom denna resa pågår 24 h om dygnet. Och att sitta och prata om enbart det här varje gång man ses hade ju inte direkt varit någon bra ide. Inte så roligt för någon. Så jag är verkligen glad för att det finns möjlighet att kunna blogga på det här sättet.


Och ännu en gång, tack för att ni läser.


Nu ska jag gå och ta min femte spruta. Sedan blir det lite kvällste - med någon hö-smak på...hahaha...Te som smakar hö och ekollonkaffe - herregud!!?? Vart ska det här sluta?

 
 
Camilla

Camilla

27 april 2010 17:13

Tack för att du bloggar och delar med dig av dina innersta tankar! Är nog många som känner igen sig i det du skriver. Håller alla tummar och tår för er! Du är så duktig! Kämpa på!

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lollo

27 april 2010 20:22

Förhoppningsvis kommer ditt kämpande ge resultat!

 
Ingen bild

Lollo

27 april 2010 20:22

Förhoppningsvis kommer ditt kämpande ge resultat!

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards