Alla inlägg den 14 april 2010

Av drommenomenfamilj - 14 april 2010 21:39

Är nu inne på den nionde dagen av detta nässprayande. Väntar och väntar på att min mens ska börja (detta är väl enda gången jag sett fram emot att den ska komma), men inget blod i sikte så långt ögat kan nå. Så nu är den alltså två dagar försenad. Vanligtvis kommer den som en klocka på dag 28. Tänk om det här hade varit en "vanlig" situation för ett "vanligt" par. Då hade man kunnat glädjas åt denna försening och den hade varit ett tecken på en graviditet - men icke, klart som fan att det inte ska gälla oss. Hursomhelst, om den inte kommit inom en vecka (vilket jag verkligen hoppas att den gjort) så ska vi höra av oss till Uppsala. Vänta, vänta och vänta...


Dom senaste åren har kännts som en låååååång, lååååååång väntan. Vänta på att börja skaffa familj, vänta på att få ägglossning, vänta på att INTE få mens, vänta på nästa ägglossning, vänta på att INTE få mens - samma procedur månad efter månad efter månad. Och sedan vänta på att få komma på utredning, vänta på att få provsvar, vänta på ägglossning, vänta på att INTE få mens, vänta tills nästa månad, vänta och vänta och vänta. Vecka efter vecka, månad efter månad, år efter år. Vänta på att få komma till uppsala, vänta på att få mens, vänta på att få börja med sprutor, vänta på ägguttag, vänta på återföring, vänta på att INTE få mens, vänta på nästa försök och nästa försök och nästa försök...


JAG HAAAAAAATAR ATT VÄNTA!!!!!!!!!!!! JAG VILL INTE VÄNTA MER!!!!!!!!!!!!! VILL INTE! ORKAR INTE! KAN INTE!


Jag vill att fortsättningen på mitt liv ska börja nu! Jag är så sjukt jävla trött på att stå i denna barnlöshetsgrop och trampa runt medan livet utanför gropen fortsätter att rulla på. Jag vill ta klivet ur den här gropen och få vara en del av livet utanför. Varför får vi inte det? Varför? Varför? varför?


Gode GUD!!!! Om du finns därute någonstans (alltså jag är inte troende och brukar inte be särskilt ofta men nu tänker jag ta mig sjutton göra det...) snälla se till så att vi lyckas denna gången. Jag har inte krafter nog att hålla på med det här mer snart. Jag orkar inte mer. Nu har vi verkligen skrapat ihop alla dom sista krafterna vi har inför det sista försöket så snälla, snälla...GE OSS ETT MIRAKEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AMEN


Kanske skulle man ändå bli troende? Undrar om dom har det lättare i en situation som denna. Det skulle vara intressant att veta. Kanske är det lättare att förlita sig på någon som man tror står bakom allt det som händer oss människor här på jorden? Och inte att göra som J och mig och helt enkelt förlita sig på vetenskapen. Religion eller vetenskap, det är frågan?

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards