Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

EKOLLON!!!

Av drommenomenfamilj - 18 mars 2010 19:59

Tack och lov så vaknade jag upp imorse och kände mig som en ny människa! Alltså, jag var så himla dålig igår kväll. Jag låg inne på toalettgolvet och hade världens migränattack och var så sjukt illamående så jag inte visste var jag skulle ta vägen. Jag bara låg där helt utslagen och stortjöt så J var till slut tvungen att ringa vårdguiden för att fråga om det kunde bli så här av koffeinbrist. Dom på vårdguiden var tveksamma och trodde att det kanske var något annat som var fel och rådde oss att åka in till akuten om det inte blev bättre. Men efter någon timma eller så började det ordna till sig lite - huvudvärken och illamåendet var fortfarande kvar men jag fixade att resa mig upp och försöka ta mig in till sängen. Blev nerbäddad av J som satt och klappade på mig och tog hand om mig så fint. Ja herregud, vilken kväll! Vet faktiskt inte vad det var som hände - har också lite svårt att tro att det var koffeinbrist som orsakade det där...men, men vad vet jag. Min kropp lever ju sitt egna liv och man vet aldrig var man har den.


Idag har jag i alla fall mått mycket bättre som sagt och varit så glad och nöjd över mina hälsokostdrycker! På morgonen blev det en kopp hälsosamt te och efter lunchen på jobbet blandade jag till mig en rejäl kopp med "ekollonkaffe". Hahaha - det blev en snackis kan jag lova! Men helt ärligt så var det faktiskt väldigt gott. Och till färgen ser det ut som vilket kaffe som helst och det lurar hjärnan lite. Helt perfekt! Detta kommer jag absolut fortsätta med - ett tag framöver åtminstone. Kanske inte resten av livet.


Yannoh instant - så heter det!

 


Gravid instant - finns det något sådant månntro?



 
 
Ingen bild

Nina

18 mars 2010 22:42

Härligt att se en pigg M idag! Kanske man kan få provsmaka ditt ekollonkaffe? Fortsatt lycka till med din lista. Varma kramar Nina

 
Ingen bild

Ylva

19 mars 2010 09:13

Härligt att du mår bättre! Kan också tipsa om att Rooibos-te, dvs rött te, ska vara utan koffein/tein. Kan va bra att veta om du är på nåt fik eller nåt, det blir ju mer och mer vanligt att de har rött te. Har också en solskenshistoria på lager som jag kan berätta om nästa gång vi hörs. Kram och trevlig helg!

 
Ingen bild

Lollo

20 mars 2010 08:45

Låter ju skitäckligt med ekollenkaffe! Men måste väl testas först innan det döms ut..
Skumt att du mådde så dåligt av att vara utan kaffe och te, nu vågar man ju inte prova det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards