Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

ATT-GÖRA-LISTA

Av drommenomenfamilj - 16 mars 2010 22:43

Saker som jag ska lova mig själv att göra inför och under nästa behandlinsperiod som kanske på något sätt kan göra så att kroppen är väl förberedd (Detta är aldrig något jag gjort förut vill jag tillägga - då har jag bara kört på):


1. Hitta en ny kurs att gå på nu när keramikkursen är slut. (Detta mår själen bra av, vilket i sin tur antagligen gynnar kroppen)


2. Ta ut lite ledighet under nästa IVF-behandling. (Många i min närhet tycker att jag borde göra det, så jag lyssnar på er och håller med om att det nog kan vara bra)


3. Boka in någon avslappnande behandlingar inför nästa IVF-behandling. (Ett gott råd från storasyster för att få kroppen avkopplad och harmonisk)


4. Sluta fokusera på alla gravida människor på stan och bli ledsen över att jag inte är en av dom. Istället tänka - snart är jag en av dom! (Min kurators goda råd - lättare sagt än gjort)


5. Ta en dag i taget (Åh vad detta är svårt! Jag är ju så himla bra på att måla upp en stor och svart barnlös framtid. Men det måste ju bli ett slut på det nu!)


6. Tänka hoppfulla tankar! (Hur gör man det????? Ska dock försöka)


7. Rå om mig själv på alla sätt som går (fotbad, manikyr, frisörbesök m.m - känner man sig fin till det yttre då mår ju det inre bra, eller?)


8. Kramas mycket och se till att få en himla massa närhet så att det frigörs en jäkla massa seratonin ( Det måste väl ändå vara bra - lyckoämnet kan nog hjälpa det lilla embryot på vägen)


9. Ska sluta dricka koffein - varken kaffe eller te! (Jag har aldrig trott på studier som dessa utan hela tiden valt att leva på som vanligt då jag inte direkt överkonsumerar någonting - men nu ska jag ta med sjutton pröva allt!!)

http://se.babycenter.com/preconception/activelytrying/caffeineandfertility/


10. Ok - kom gärna med fler förslag?? Är öppen för det mesta! Nu jäklar ska det bli tredje gången gillt! (Om ca tre veckor börjar jag nedreglera hormonerna, så nu ska här förberedas)


11. Förresten - en sak till! Inte tänka så mycket på det och slappna av!!!???      (Detta råd är det jag har fått mest under dessa år - är det verkligen någon som fortfarande tror att detta är möjligt i denna situation!! Nej, tänkte väl det...)



 
 
Ingen bild

Johanna

17 mars 2010 08:56

Angående nr. 11. Hehe, nä. Men skapande och keramikkurs, det tror jag på! Du kanske ska sticka en tröja till dig själv.

 
Ingen bild

A

17 mars 2010 16:31

Well done syster! Kom så ska vi kramas massor ;)! Säg till om du vill ha hjälp med bokningen så fixar jag det.. Tänker på er varje dag! Här kommer massor av cyber kramar tills vi ses nästa gång och kan kramas på riktigt...
A & E

 
Ingen bild

Lena

17 mars 2010 22:28

Hej M
Fick din bloggadress av din storasyster. Har läst alla inlägg och er presentation. Håller alla mina tummar för att det ska gå vägen nästa gång. Jag känner igen mig i många situationer som du beskriver. För oss tog det 7 år från det att vi började försöka tills dess att vi till slut fick vår dotter. I början så gjorde vi bara inseminationer (7-8 st tror jag det blev), för vi tänkte att det kommer ju funka! Men tiden gick och det funkade ju inte. Då satte vi upp oss på kö till landstinget och kom så igång med behandlingar och äggplock. Första äggplocket gav oss fem ägg av god kvalite. Fyra av dessa fem fördes tillbaka vid olika tillfällen, men det femte klarade inte upptiningen. Det 3:e försöket blev jag gravid på, men fick missfall och det sista ägget blev ett misslyckande också! Efter missfallet tog jag kontakt med en kurator för att prata och det kändes skönt att få prata med nån annan än de man redan känner. Nästa äggplock gav oss 3 ägg och två ägg sattes tillbaka, i och med att vi betalade själva så fick vi göra det. Det va då det funkade. Sen om det va för att vi satte tillbaka två ägg, att det var därför det funkade kan man ju bara spekulera i.
Men en sak vill jag bara råda alla till som har problem att bli gravida, sätt upp er på kö till en IVF-bahandling med en gång när ni har tagit kontakt med läkare för undersökning, även om ni håller på med inseminationer eller försöker på egen hand så är det ju bara att tacka nej när ni får frågan när det är er tur.
Lycka till nu M! Det kommer att gå vägen detta.
Kramar till er båda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards