Alla inlägg den 22 april 2010

Av drommenomenfamilj - 22 april 2010 22:27

Då var vi alltså igång med sprutorna! Detta kommer vara vårt kvällsnöje kl.22.00 varje kväll en tid framöver.



Vi börjar med att öppna paket...undrar om jag varit snäll i år?


Åh, en Gonal-F spruta med tillhörande kanyler! Precis en sådan jag alltid önskat mig!



 
J sitter bredvid inne i badrummet och läser instruktionsboken (som jag i och för sig själv redan läst typ tiotusen gånger och kan både utan och innan...) Så hans funktion är snarare att peppa och heja på så jag inte tappar motivationen när sprutan ska in i magen.





Ladda sprutan...


"Sprita" magen lite...



Ta ett rejält tag i "magfläsket"...och tryck!




Sedan fyller man i på den röda lappen så man har koll på datum och injektioner.


Känner mig vid dessa tillfällen mer som en sjuksyster än lärare...kanske valde fel yrke ändå? Nä, det här med sprutor är nog ändå inte min grej. Men, men - när det kommer till önskan om att bli förälder då är verkligen sprutor min grej!

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards