Direktlänk till inlägg 21 april 2011

DÅ ÄR VI IGÅNG IGEN

Av drommenomenfamilj - 21 april 2011 10:41

Mensen är här så imorse ringde jag till Fertilitetscentrum för att meddela detta. Vi bokade in en tid för ultraljud samt blodprov nästa vecka och då får vi också veta när återförandet kommer ske. Så nu rullar vi igång maskineriet för åttonde gången...suck.


Något som dock är intressant är att läkarna har haft uppe "vårt fall" för diskussion. Och om vi misslyckas även denna gång så vill dom dra igång en ny utredning verkar det som. Redan nästa vecka ska dom ta nya sköldkörtelprover. Och sedan vill dom göra en ny kontraströntgen av livmodern. Vi har själva inte haft möjlighet att prata med en läkare om detta ännu, utan fick denna information av en sköterska idag. Men nästa vecka ska vi träffa vår läkare och få veta mer. Även om detta inte leder till några nya upptäckter så känns det i alla fall väldigt bra att dom anstränger sig och gör en ny utredning. Det är ju ändå snart 2,5 år sedan detta gjordes senast och nu har dom ju alla våra behandlingar att ta med i beräkningen också. 


Nu ska jag ta lite påskledigt från bloggen och fokusera på ätbara ägg istället ett tag!


Glad Påsk!

 
 
Lisa

Lisa

21 april 2011 11:05

men det låter ju jättebra! fler såna läkare!! jag tror verkligen det kommer lösa sig för er tillslut, fram tills dess håller jag min tummar =) Glad påsk på dig =)

http://www.finalisa.wordpress.com

drommenomenfamilj

27 april 2011 18:55

Ja, fler såna läkare! Tack för tummarna!

 
Emmelie

Emmelie

21 april 2011 11:32

Ja det måste kännas skönt att dom ändå bryr sig lite extra. Tar egna initiativ och vill hjälpa er! Jag håller alla tummar och tår!

http://www.sedorika.devote.se

drommenomenfamilj

27 april 2011 18:53

Tack snälla!!

 
Ingen bild

Kattis

21 april 2011 15:22

Be dem kolla så att du inte har myom och polyper i livmodern. Vi har gjort 4 ivf med fina ägg och ingen har lyckats. Igår när jag var på FC för koll för att föra tillbaka fryst embryo så såg de en polyp och ett myom som måste opereras bort. Vi är oförklarligt barnlösa och jag har bett om mer utredning men de sa att det inte fanns några mer utredningar att göra. Tydligen fanns det mer att göra för nu sprutade de in någon vätska och det syntes klart och tydligt att det var saker där inne som inte skulle vara där. Så från att ha förväntat sig FET blev det nu operation istället. Och mer väntan... Måste haft dessa där länge utan att de kollat. Nu har man slängt bort ett år. Pengar och tid man inte har. Är 36 år. //Kattis

drommenomenfamilj

27 april 2011 18:52

Vad intressant. Ja, nu ska vi verkligen se till att allt kollas upp in i minsta detalj. Usch vad bittert att de inte upptäckt dessa på dig tidigare. Hoppas att det ordnar sig nu för er och att embryot fäster nästa gång!

Kram och lycka till

 
Camilla

Camilla

22 april 2011 11:57

Vad bra att ni är igång igen. Nu håller jag verkligen tummar och tår. Nu är det bara er TUR! Bra att de tar ert problem på allvar också och startar en ny utredning ifall denna gång heller inte fungerar. Men det ska vi tro på att den gör!
Glad påsk och ät mycket ägg och godis!..:)
Kram!

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

drommenomenfamilj

27 april 2011 18:50

Tack och Tack! Tummar och tår är bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards