Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

BESVIKEN

Av drommenomenfamilj - 5 maj 2010 16:48

Ingen återföring för oss på söndag. Endast fyra ägg blev befruktade och därför gör de ingen långtidsodling på dem. Jävla skit. Men varför ska vi ha någon tur? Inte en enda jävla gång på tre år har vi haft någon tur med detta, så varför skulle det vända nu. Jag vet...vi ska inte ropa hej än, ännu finns det hopp. Det är bara det att jag kan inte riktigt se något ljus i denna mörka, långa tunnel. Vi har gjort återföring efter två dagar vid tre tidigare tillfällen och inte lyckats någon gång. Varför skulle det lyckas nu? Och vi vet ju ens inte vad det är för kvalité på dom där fyra äggen. Dom kanske rent av inte går att använda imorgon? Dom kanske har slutat dela sig? Av 19 jävla stycken!!! Hur är det möjligt att bara fyra befruktas??? HUR????


Imorgon eftermiddag ska vi till kliniken för återföring. Jag känner ingenting. Inget alls. Tomhet. Besvikelse. Sorg.Tårarna rinner. Trots våra fyra små början till livet. Fyra stycken. det enda som behövs är ju ett bra. Ett enda. Och ändå kan jag inte glädjas. Det kommer bli en ren, jävla tortyr dom följand dagarna under ruvningen. Nä, tortyr är bara förnamnet. Det kommer bli värre än så. Ett helvete!


Förut vid dessa återföringar har jag känt hopp. Allt det är borta nu. Vad är det för mening med denna ändlösa kamp. Att få bli föräldrar verkar inte vara vår lott i livet. Men däremot alla andras! Jag känner ilska och avundsjuka. Och jag hatar att känna så. Men så är det. Ren och hatisk jävla avundsjuka av allra värsta sort!



 
 
Camilla

Camilla

5 maj 2010 18:42

Kom ihåg att det bara behövs ett befruktat ägg ifall det är guldägget! När vi lyckades med Victor så hade vi bara lyckats få 4 ägg och endast 1 av dem blev befruktat! Vi skulle återsätta två st men som sagt så fanns det ju bara ett . Jag grinade och grinade och var redan då inställd på att göra en ny IVF. Det kändes som ett stort misslyckande. Men det var guldägget som blivit befruktad och läkaren sa att det var naturens sätt att visa vilket ägg som skulle återsättas! Och så rätt han hade! Jag håller tummarna att det blir ert guldägg som kommer att återsättas imorgon! Kram till er!

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nina

5 maj 2010 20:13

Upp med hakan!
Det är ett guldägg som behövs, och du kanske får något/ flera till frysen också, det får ni veta imorgon - håller tummarna för er i alla fall!!! :-)
Men jag förstår din besvikelse, vid senaste IVF hade vi 11 ute, men bara ett som dög men inte blev nåt, inget till frysen heller.
Ska till Uppsala själv på tisdag för frysförsök iaf. efter IVF 1 blev det ju 3 kvar där.
Kanske kanske, det är ett rent lotterie...verkligen.
Lycka till imorgon!
/nina

 
Ingen bild

Anna

5 maj 2010 20:19

Vi tänker på er. Kämpa på Madde försök att tänka positivt.Förstår att du vill köra upp alla hurtigga komentarer i rö##en på mig och de får de =)tusen kramar till er

 
Ingen bild

Mia

5 maj 2010 21:36

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( finns inte ord

 
Ingen bild

Lena

5 maj 2010 22:08

Det kommer gå bra. Tänker på er! Förstår din besvikelse, men fortsätt att kämpa. Det kommer gå vägen detta. Kram

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards