Direktlänk till inlägg 4 mars 2011

OTURSFÖRFÖLJDA...

Av drommenomenfamilj - 4 mars 2011 22:44

Var inne på kliniken idag på förmiddagen för att kolla äggblåsorna och för att ta ett blodprov. En rutinkoll - inget annat. Blåsorna var många men det såg bra ut så vi åkte glada därifrån i förmiddags med ett schema inför kommande dagar. Tanken var att jag skulle ta ägglossningssprutan imorgon kväll och att ägguttag skulle bli på måndag. Men...


...så blev det inte. 


I eftermiddag ringer dom ifrån kliniken och har då fått tillbaka mitt blodprov från labbet. Och det är inte bra. Det är riktigt illa. Mitt östrogenvärde har skjutit i toppen och nu riskerar jag att ÅTERIGEN bli överstimulerad. HUR KUNDE DETTA HÄNDA?????


Så nu ser planen ut så här. Ikväll fick jag enbart ta en spruta orgalutran (som förhindrar ägglossning) och detta ska jag även göra imorgon kväll. Jag ska vila, vila och vila och får inte arbeta utan dom ville att jag skulle sjukskriva mig omedelbart. WHAT? Jag mår ju liksom bra för övrigt! Detta känns så himla konstigt. Det är konstigt att vara "sjuk" när man känner sig frisk. Blodet säger ju dock en helt annan sak. Hursomhelst - på söndag ska jag till sjukhuset för att ta ett nytt blodprov och på måndag ska jag tillbaka till kliniken för ytterligare blodprov samt ultraljud. Vet inget om nånting nu. Det enda dom kunde säga idag är att vi ska ta en dag i taget nu, att jag MÅSTE vila samt att min läkare kontaktar mig på söndag för vidare information. 


Tror ni att jag är less på det här???? Hahahahaha...japp, då tror ni HELT RÄTT!!!


 
 
TeachGirl

TeachGirl

4 mars 2011 23:43

Shit så jobbigt. Ta det bara lugnt nu då. Sköt om dig!

http://varforinteviocksa.blogspot.com

drommenomenfamilj

5 mars 2011 00:16

Tack snälla!

 
Charlotte

Charlotte

5 mars 2011 00:03

Otroligt tråkigt att läsa! Vila nu så det står härliga till så det ordnar sig och ni kan fortsätta med äggplock nästa vecka!!

Kram

http://www.litesiandso.blogspot.com

drommenomenfamilj

5 mars 2011 00:16

Tack! Ja, det ska jag verkligen göra.

 
Icka

Icka

5 mars 2011 09:57

Shir så surt, inte kul!
Men gör som de säger nu, vila vila vila! Äta chips ska man med,salt är bra vid överstimulering sa de till mej.
Lycka till!

http://www.ickans.blogg.se

 
Camilla

Camilla

5 mars 2011 10:24

Åh nej! Vad är det jag läser! Vilken himla otur ni har..:( Men jag tror ändå att det kommer bli bra denna gång. Men lyssna på läkaren och ta det suuuperlugnt! Passa på att bli uppassad av din sambo..;)
Lyckokramar i massor!

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

 
Avlängtantilldig

Avlängtantilldig

5 mars 2011 10:53

Usch fy fan.
Har också varit överstimulerad och det är skumt... Jag mådde visserligen illa en dag men sen kände jag mig hur kry som helst men var ändå tvungen att vara hemma o vila.
Håller tummarna!

http://enmammautanbarn.blogspot.com

 
Ingen bild

AMB

6 mars 2011 08:41

Det kanske betyder tur för er att de upptäckte dina oerhört höga östrogenvärden! ;-) Nu kanske de kan hjälpa dig att få dina värden i perfekt balans och skapa så gynnsamma förhållanden som möjligt inför denna förhoppningsvis sista IVF-behandling. Hoppas att du har vilat ordentligt och att J skött om dig på bästa sätt! Tänker på er och håller tummarna :-D Lycka till! Kram

drommenomenfamilj

6 mars 2011 17:01

Tack snälla! Jag har vilat, vilat och åter vilat. Hela helgen! Och J har lagat mat och kramat på mig! Han är världens bästa. Ja, nu hoppas vi att dom får ordning på värdena och att detta blir sista behandlingen. Kramar till er båda!

 
Ingen bild

R&T

6 mars 2011 11:03

Ojojoj... Håller tummarna för att allt ska gå bra och du ska slippa att bli överstimulerad! Det lät fruktansvärt när det hände förra gången. Vad trevligt att det såg bra ut med blåsorna iaf. Hoppas att ni får många ägg när det väl blir dags!
Kramar

drommenomenfamilj

6 mars 2011 16:59

Tack för att ni håller tummarna, det behöver vi! Ja, jag hoppas också på en bra äggskörd :). Kram på er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards