Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

BARA TOMT...

Av drommenomenfamilj - 19 maj 2010 16:19

Vet inte vad jag ska skriva, om jag ska fortsätta skriva...vet inte...


Tårarna slutar inte trilla, livet känns helt och hållet meningslöst och vi försöker på något sätt stötta varandra. Men det är så svårt, så sjukt svårt.


Det här var droppen. Jag orkar inte mera. Vill inte mera. Vad finns det för mening?


Ännu en gång är vi uteslutna ifrån livet. Det fortsätter rulla på och vi står kvar och får inte vara med.


Vi kan INTE få barn.

Vi kan INTE få barn.

Vi kan INTE få barn.

Vi kan INTE få barn.

Vi kan INTE få narn


Så är det - svart på vitt. Vågar knappt säga det högt.


TRE år - 36 månader - 36 ägglossningar - 3 provrörs-befruktningar - 4 återföringar av fina befruktade ägg. Bra äggkvalité, perfekta spermier, alla förutsättningar.


0 graviditet. 


Har önskat mig en familj så länge jag kan minnas. Som skilsmässobarn har det liksom varit det enda man alltid velat ha. En hel familj att leva med. Jag tror aldrig vi kommer få det. Inga biologiska barn i alla fall. Magkänslan säger det. Och det gör så ont så jag vill slita ut hjärtat så jag slipper ha så ont!!!!


Hur ska vi orka leva med det här? HUR???????

 
 
Katie Grün

Katie Grün

19 maj 2010 17:00

Hej älskade du!
Beklagar så mycket

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lisa

19 maj 2010 17:02

Ni får inte ge upp! vet att de käns skit men ställ läkarna mot väggen så det får ge er en rättvis bedömning av era chanser.

 
Ingen bild

Lollo

19 maj 2010 20:51

Hej!
Det är kanske fel tillfälle att skriva detta på men...
Jag har en kollega som har ett adopterat barn och även biologiska. Hon menar att det inte är någon skillad.
När hennes son var 5 år så var han mycket medveten om att han var adopterad o sa vid middagsbordet en dag:
-Mamma, jag har en magmamma och en hjärtamamma, och pekade på sin mage respektive bröst.
Min kollega blev så klart rörd och sa att det stämmde. Sen var han tyst en stund och sa sen:
-Men det är ju bäst att ha en hjärtamamma!
Tyckte att det var mycket insiktsfullt av en 5 åring!
Puss & Kramar på er

 
TeachGirl

TeachGirl

19 maj 2010 22:16

Jag lider med er båda. Det är rent ut sagt för jävligt och det borde vara er tur nu.

Jag känner igen alla dina tankar, jag har haft dem själv. Det var efter vårt tredje försök som vi på allvar började diskutera adoption. Jag håller med Lollo om att det kan vara ett alternativ för er. Men, man måste vara säker själv först.

Prata med läkarna och få ett utlåtande och kanske t o m ett andra och ett tredje. Ni måste ju få veta!

Många kramar till er. Vi tänker alla på er.

http://varforinteviocksa.blogspot.com

 
Ingen bild

Cissi

20 maj 2010 12:02

Hej kämpar.

Jag har varit inne och läst din blogg senaste veckan. FYYY FAAAAAN!!!

Förmodligen är jag en av dem du hatar, jag tar det. Jag vill ända säga att vi tänker väldigt mycket på er.

Kram C&F

 
Ingen bild

Lisa

22 maj 2010 22:19

Usch usch usch så tungt. Det jobbigaste verkar vara det här med oförklarlig barnlöshet tycker jag. Att allt ser så bra ut och så går det ändå inte. Det skär i hjärtat att läsa din/er berättelse och det kommer för mig alltid att vara svårt att förstå varför det går så lätt för vissa och inte alls för andra. Jag tror också att adoption kan vara en väg framåt. Från att befinna sig i en värld av osäkerhet om man ens kommer att få några barn överhuvudtaget, går man in i en ny värld där man tillåts känna - ja, vi kommer att få barn en dag! Det är en otroligt positiv kraft efter allt tvivel i de barnlöshetas värld. Lycka till med allt.

 
Kix

Kix

25 maj 2010 20:04

Jag vet inte om detta hjälper elle stjälper:

Fyra år - 48 månader - 48 ägglossningar - 4 IVF-försök - 4 återföringar av totalt 5 toppembryos. Alla förutsättningar. 0 graviditet.

Jag ville bara säga att jag lider med dig och försöker föra över en gnutta styrka så att du kommer på fötter igen. Gråta i duschen kommer jag inte sluta med så länge jag är ofrivillig barnlös. Tittar till dig snart igen!

Kix

http://kix.bloggplatsen.se

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards