Alla inlägg den 26 februari 2010

Av drommenomenfamilj - 26 februari 2010 18:42

Har dom senaste dagarna varit så enormt sugen på blodpudding! Idag är det den andra gången den här veckan jag äter blodpudding. Lite konstigt är det väl ändå?

Jag bör tillägga att blodpudding inte alls är en maträtt som annars står högt på listan här hemma i vanliga fall. Visst, ibland köper vi hem det men det är dock väldigt sällan.


Eftersom vi lever i It-världens fantastiska universum och man kan få svar på allt man undrar över på två sekunder så googlade jag detta helt enkelt. Och fick ju upp det självklara svaret - järnbrist p.g.a blodförlust. Såklart! Jag har ju för sjutton haft en mens som inte varit utav denna värld den här gången - klart kroppen reagerar. Men nog är det lite läskigt att kroppen får mig att stanna upp vid blodpuddingen på ICA utan att jag ens reflekterar över varför? Kroppen är en otrolig maskin och om den medvetet styr mig mot hyllorna på ICA kan man ju undra vad den mer styr och ställer med utan mitt godkännande? Stöter ifrån sig små stackars embryon som vill leva kanske? Jädra skitkropp!


Ja, ja nu är det i alla fall helg, vila och mys. Nästa vecka är det sportlov och lugnare på jobbet. Ska bli skönt. Ska verkligen försöka skaka av mig lite av det jobbiga under helgen och försöka ta lite nya tag nästa vecka. Finns ju inte något val direkt. Hur mycket jag än vill och hur arg, ledsen, bedrövad, frustrerad och förbannad jag än är så blir det inga barn. Inte just nu i alla fall.


Skickar med en tänkvärd länk: 7 myter om infertilitet


http://www.alltombarn.se/villhabarn/7-myter-om-infertilitet-1.31561


Trevlig helg till er alla!


Kram M

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards