Alla inlägg den 10 februari 2012

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!


Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta har tiden på något sätt hela tiden varit densamma - vi har gått omkring med denna sorg och skapat vår vardag kring denna på något sätt. Och NU - helt plötsligt så händer allt det vi någonsin drömt om - gånger två!!! Och tankarna och funderingarna som vi burit med oss så länge har helt plötsligt förvandlats till tankar kring föräldraskap och tankar på resten av livet som en familj. Det är snurrigt vill jag lova men såklart heeeeelt magiskt, underbart och alldeles galet fantastiskt!


Idag var vi på ultraljud och fick se dom små liven. Vi har tidigare gjort två ultraljud - dels ett i v.9 (på fertilitetscentrum) och sedan ett i v.12 men idag var det en lite nogrannare undersökning. Idag mätte dom huvud, kropp och lårben och kollade hjärtat. Allt såg jättebra ut och dom hade växt som dom skulle. Vi fick också reda på vad det blir ...men det håller jag lite för mig själv! Tänk att de där två små blastocystorna vi såg på tv-skärmen i oktober nu är två levande varelser som ligger och sprattlar i min mage! Det är ju bara så märkligt! Hur är detta möjligt? Jag undrar när vi kommer förstå att detta verkligen händer oss...när dom är 18 och flyttar hemifrån, eller?  


Jag jobbar fortfarande på som vanligt men känner att jag blir alltmer trött för varje dag som går. Så tempot har jag sänkt rejält. När man väntar tvillingar blir man sjukskriven senast i v.28 - inte mig emot! Ser mycket fram emot att bara få vara hemma och vila och pyssla inför ankomsten av dessa små mirakel. 


Återkommer med lite mer uppdatering längre fram. 


Kram på er alla därute!! 


M




Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards