Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

IVF-FÖRSÖK NIO

Av drommenomenfamilj - 9 juni 2011 23:00

Idag har vi fått tillbaka en liten blastocyst. Jättefin och perfekt på alla sätt och vis. Snälla, snälla stanna hos oss nu!


Nu behöver vi era tummar igen!


Nionde gången gillt? Herregud NIONDE GÅNGEN!!??? Vem fan håller på med provrörsbefruktning så här länge? Det är ju helt vansinnigt!!!




 
 
Ingen bild

Liv

10 juni 2011 08:12

Varför man håller på så länge? Jo, för att läkarna inte säger att det är kört! För att allt ser bra ut på blodprov, röntgen, stimulering, embryona m.m För att hoppet finns! För att man vill såååå gärna få ett barn och bli mamma!
Lycka till!
Jag håller verkligen tummarna!!!

drommenomenfamilj

10 juni 2011 18:44

Tack snälla! Kunde inte sagt det bättre själv! Kramar

 
avlängtantilldig

avlängtantilldig

10 juni 2011 08:23

Det är inte vansinnigt, det är en längtan och en dröm som ni gör rätt i att försöka uppnå! Tummar och tår hålles stenhårt!

http://www.enmammautanbarn.blogspot.com

drommenomenfamilj

10 juni 2011 18:43

Tack för tummarna! Lycka till själv! Hoppas det lilla miraklet vill komma ut snart. Kram

 
Ingen bild

Jessi

10 juni 2011 08:31

Stanna, håll kvar, fastna!!!!!

Håller tummarna hårt!

drommenomenfamilj

10 juni 2011 18:41

JA! JA! JA!

Tack snälla! Kram

 
ruht.

ruht.

10 juni 2011 09:07

Weei! NU ska det fasen gå vägen för er!
Jag håller alla tummar jag kan!
kram

http://www.labbstorken.blogspot.com

drommenomenfamilj

10 juni 2011 18:40

Och jag håller tummarna för er! Ruva på! Kram

 
Ingen bild

Maria

10 juni 2011 09:34

Håller tummarna för dig och det lilla liv du har fått tillbaka.
9:de gången, det borde belönas med ett riktigt liv.
Kram Maria

drommenomenfamilj

10 juni 2011 18:39

Tack snälla! Håller helt och hållet med. Nu är det verkligen dags för lite belöning. Kram

 
Ingen bild

Lena

10 juni 2011 09:56

Ååååh vad ont det kommer att göra i tummarna nu, men det är det värt! :-)
Jag har läst att det finns de som har hållit på längre än så här....
Men detta är er sista gång!!!
Lycka-till-kram

drommenomenfamilj

10 juni 2011 18:38

Tack snälla du! Ja, jag hoppas verkligen vi aldrig behöver göra det här igen. Kram på dig

 
Ingen bild

sara

10 juni 2011 10:27

Hej, vi har ruvat tillsammans förr å jag satte oxå in ett embryo igår så nu håller vi tummarna för oss :)

drommenomenfamilj

10 juni 2011 18:36

Ja, nu håller vi tummarna! Nu ska det banne mig lyckas för oss båda! Kram

 
Lina

Lina

10 juni 2011 17:01

Håller tummarna. Själv nr 7 för min del. Varför kan man ju undra men man orkar alltid lite till och sen lite till.kram

http://ensmulahopp.blogspot.com

drommenomenfamilj

10 juni 2011 18:35

Helt sant! Man reser sig alltid på något konstigt sätt. Varmt lycka till! Kram

 
Anna

Anna

10 juni 2011 22:34

massa lycka till och hoppas det "biter" sig fast denna gång!!!! Kram

http://www.jagegomoi.webblogg.se

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

10 juni 2011 23:59

Håller självklart tummar och tår! Kramar i massor!!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

12 juni 2011 19:49

Här hålls både tummar och tår!..:) Ber lite också...Snälla lilla blastocyst, stanna nu i mammas livmoder i nio månader och mys. Sedan kan du titta ut...så får denna "saga" äntligen ett lyckligt slut!..:)
Lyckokramar Camilla

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny

12 juni 2011 22:39

Även jag finns med här och håller alla tummar och tår, nionde gången gillt! Beundrar verkligen er hur mycket som helst, ni är starka och orkar med detta! Kämpa på nu. Kram kram i stora lass

 
Kix

Kix

13 juni 2011 22:01

Oj, jag har missat att hålla tummarna de första dagarna. Men fållar in dem nu. Kram Kix

http://kix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lollo

14 juni 2011 17:43

Håller tummarna för fullt!

 
Ingen bild

r&t

18 juni 2011 08:37

Tummarna hålls stenhårt här med!
Kram

 
Ingen bild

Alex

19 juni 2011 04:02

Hej, råkade stampa in här då jag letade efter info om överstimulering. Jag har gjort totalt 7 insättningar varav 2 ivf. Gör just. Nu min tredje och väntar på att få ett embryo tillbaka på ons.
Har du funderat på att göra en immunologisk utredning. Vi gjorde en sådan, var flera värden som var dåliga som inte ens testas för här i Sverige. Om du är intresserad av att veta mer hör av dig till mig på aliiita

 
Ingen bild

Johanna

19 juni 2011 10:28

Hej M! Jag håller mina tummar för er! Vi har gjort 3 IVF försök och alla har misslyckats. Precis som ni så hittar dom inget fel på oss men visst känner man att hoppet ibland sviker en. Men det är bara att köra på och försöka ha en positiv inställning till försöken, så får man kanske sin lilla skatt tillslut. Jag hittade din blogg idag och kan verkligen känns mig in i er situation, den psykiska utmattningen och förhoppningar som man slits emellan hela tiden. Jag har blivit väldigt överstimulerad dom två första behandlingarna men hade turen i behandling 2 att få 14 ägg varvid 14 blev befruktade och 13 nedfrusna, så vi har några frusna små att föra tillbaka. Jag skänker en tanke till er och hoppas att er tur än kommen! Må väl!

 
Frun i huset

Frun i huset

19 juni 2011 18:18

Håller alla tummar och tår att det ska gå vägen för er denna fången!

(Trogen bloggläsare)

http://www.parbloggen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards