Alla inlägg den 5 juni 2011

Av drommenomenfamilj - 5 juni 2011 18:40

Jag blir så otroligt less och trött på att vi i denna situation är så fruktansvärt sårbara. Det blir så tydligt för oss när vi befinner oss i en situation där vi plötsligt inte är beredda på att möta just det där som är jobbigt. Och som alltid har att göra med graviditeter, småbarn eller familjer. Ibland händer det i en situation som man inte bara kan resa sig upp och lämna, t.ex på en middag eller om vi spontant träffar på någon eller några eller vid andra tillfällen.


Jag vill inte känna så här. Jag hatar att känna så här. Jag vill kunna hantera alla situationer och möta alla människor utan att det blir jobbigt. Men när man sitter i en situation som denna får man liksom bara gilla läget. Det måste få vara jobbigt helt enkelt och man kan inte räkna med att orka med alla olika situationer som uppstår. Jag vet att det är på det sättet men jag har väldigt svårt att acceptera det.


När det blir jobbigt är den enda platsen jag vill vara på hemma. Jag är så glad för att jag känner så. Vårt hem är vår borg. Här kan liksom inga obekväma situationer komma åt oss. Här är vi trygga.


Dock är det nog bra att vi själva är medvetna om dessa känslor. Annars kan det nog lätt bli så att vi stänger in oss själva totalt ifrån omvärlden. Även om det är jobbigt måste vi ju ta oss ut där och möta det jobbiga. Men i lagom mängd kanske.

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards