Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

SPRUTDAG 6, IVF 5

Av drommenomenfamilj - 28 februari 2011 22:16

Idag var jag alltså på kliniken för blodprov och som vanligt hittade dom inga bra blodådror på mig. Samma sak varje gång. Och visst, jag är väl rätt van vid det här laget men det betyder inte att det är mindre tröttsamt. Till slut kom det alla fall en sköterska som tidigare jobbat med att ta blodprov på bebisar (ironiskt nog) och hon var helt grym. Ett litet stick och sedan var det klart. Så nu har jag börjat lägga sköterskornas namn på minnet - dom som sticker bra alltså. På så vis kan jag i fortsättningen önska att få någon av dom redan från början och på så vis slippa få hela armvecken sönderstuckna av kanyler. Återigen - snart kommer någon ta mig för en drogmissbrukare! 



Imorgon ska jag på ultraljud för att se om äggblåsorna växer något. 


Hur jag mår? Ja, jag har funderat på det under kvällen och vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag vet inte riktigt hur jag mår. Ena stunden mår jag jättebra och går omkring och pysslar här hemma, lagar god mat och bakar kakor. Andra stunder går jag i mina egna tankar, kryper upp i famnen på J och känner mig ynklig. Men ledsen - nej då. Inte ännu. Tack och lov. 


Är så trött på att vara ledsen. Om jag fick välja att aldrig mer gråta under hela min livstid så skulle jag banne mig välja det! Utan tvekan! Fyra års barnlöshet, snart fem IVF:er och sju återförande, femhundrasjuttioelva andra graviditeter utom min egna - hur många tårar i liter blir det? En matamatisk formel? Någon?


Eller, jag vill nog inte veta. 


Förresten, över till något annat. Detta är en intressant debatt full av etiska och moraliska frågor: 

Mamma, pappa, surrogat




 
 
Icka

Icka

1 mars 2011 16:10

Ja herregud ja vill inte veta hur många tårar som runnit!!
Känner igen det du säger precis, upp o ner. av el på...bakar eller gnyr. Karusellen.
Kram

http://www.ickans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards