Alla inlägg den 27 februari 2011

Av drommenomenfamilj - 27 februari 2011 15:19

Idag har jag börjat känna av att det är något på gång i dom nedre regionerna - som en svag, svag mensvärk ungefär. Det är väl förhoppningsvis äggblåsorna som börjat växa till sig. Det ska bli spännande att se hur många ägg vi får ut den här gången. Sist jag använde Menopur fick vi bara ut fyra stycken varav två blev befruktade. Dock var dom där två av fin kvalité - ingen bebiskvalité men ändå. Man får glädjas åt det lilla här i barnlöshetsträsket. 


Ikväll blir det två sprutor och imorgon ska jag iväg till kliniken på morgonen för att ta ett blodprov. Då får jag också veta vilken dos jag ska fortsätta med. Dom första tre sprutorna tog jag 150 ie, men igår sänkte jag dosen till 120 ie vilket jag också ska ta ikväll. Läkarna vill vara lite försiktiga med doserna eftersom mina äggstockar är väldigt känsliga. Inga mer överstimuleringar och sjukhusbesök tack! Det har vi fått nog av. 



Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards