Alla inlägg den 24 februari 2011

Av drommenomenfamilj - 24 februari 2011 19:50

Alltså varje gång jag skriver IVF 5 så reagerar jag och undrar om det verkligen är jag som skriver den där meningen. IVF 5...VA? Nä, vadå...?? Känner mig som ett frågetecken och måste typ stanna upp, titta på orden och tänka efter lite...jodå, just det. Nog handlar det om mig alltid. 


Den 20:e februari "firade" min blogg och jag ett-årsjubileum. Jovisst! Skumpa drack vi - i mängder! Oj vad härligt det var. Allt elände dokumenterat. Alla känslor, all ilska, all kamp.


Nä, någon skumpa blev det inte direkt. Snarare en tung suck eftersom jag ännu inte kan göra mig av med den här förbaskade eländiga bloggen. För det är vad jag helst av allt skulle vilja göra. Skriva ut varenda sida ur den, tända eld på bladen och sedan gräva ner askan och sätta en gravsten. Här vilar "M och J:s barnlösa helvetesår". Amen! Om vi lyckas någon gång ska jag ta mig sjutton göra det. Alltså bränna upp skiten! Gravstenen verkar lite lätt hysteriskt och aningen rubbat så den får jag nog skippa.


Har en djävulsk huvudvärk idag. Vet inte om det beror på medicinen, tror inte det eftersom jag endast tagit en spruta. Måste bero på något annat. Spänningshuvudvärk kanske? Vill gå och lägga mig men måste vänta en stund till. Medicinen måste tas vid ungefär samma tidpunkt varje kväll och jag brukar alltid ta den vid kl. 22.00. 


Måtte detta bli sista behandlingen. 





Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards