Alla inlägg den 15 november 2010

Av drommenomenfamilj - 15 november 2010 14:22

Nu blir det en liten uppdatering, har haft fullt upp dom senast dagarna och inte hunnit skriva.


Alltså, i tisdags var jag ju på fertilitetscentrum och sedan fick jag komma tillbaka på torsdagen. Då fick jag träffa en annan läkare som gjorde ett ultraljud. Även då såg allt bra ut och det fanns många blåsor som höll på att växa till sig. Jag fick fortsätta på samma dos som innan och den sista dosen puregon samt orgalutran skulle jag ta på fredagen. Jag fick också veta då att vi skulle få göra långtidsodling  ! Hurra!


I lördags var det dags för ägglossningssprutan. Dessvärre kom denna att krocka med ett besök på Wallmans Golden Hits (som jag inte kunde avboka) och jag funderade länge och väl hur jag skulle lösa detta. Jag skulle ta pregnyl - en spruta som man själv får blanda till vilket gjorde det hela lite krångligare. Alltså, att sitta där på Golden Hits på toaletten och blanda till denna spruta med en massa fulla människor som står utanför och vill in på toaletten - nej, det kändes inte som ett bra alternativ. Så, det var bara att resa sig upp från middagen och showen- strax efter att desserten serverats, sätta sig i en taxi och åka hem. Herregud vad man ska vara med om! Väl hemma, i finkläder och högklackat och med assistans från syster A (som var lite halvt berusad) väntade vi in att klockan skulle slå 22.00 (sprutan ska typ tas exakt på klockslaget) och sedan var det bara att sätta igång och blanda. Det är pulver och vätska som ska blandas och det är rätt meckigt, och så mitt upp i allt utropar syster A:

- Du blöder! Du blöder!

Ja, det gjorde jag eftersom jag tydligen skurit mig på en av de små "glas/plast-behållarna" medicinen kommer i. Suck...blod på sprutan och på handdukarna och lite överrallt. Efter mycket om och men, och med darriga händer, så fick jag till sprutan och kunde injicera den. Skönt när det var över vill jag lova! Sedan var det bara att ringa taxi igen och åka tillbaka till middagsbordet och showen på Golden Hits! Och låtsas som ingenting!


Igår hade jag en sprutfri dag vilket var väldigt skönt och idag har vi alltså varit iväg på äggplock. Dom är supergulliga på Fertilitetscentrum och vi blev väldigt väl omhändertagna. Under ingreppet blev jag alldeles groggy och extremt känslosam. Hahaha...J berättade efteråt om hur jag låg i gynstolen och upprepade hur fantastiska dom är samtidigt som tårarna trillade. Herregud! Jag fick också be om lite extra morfin eftersom det gjorde rätt ont. Detta i sin tur ledde till att jag blev ännu dåsigare och fick åka rullstol ut från rummet. Det var något nytt! Ja, mycket ska man vara med om.


Och hur många ägg fick vi ut då?Jo, 11 stycken blev det! Vi är jätteglada, men vågar ännu inte hoppas på att det blir långtidsodling eftersom 6 st måste bli befruktade för att dom ska kunna göra detta. Imorgon får vi veta hur det gått. Om dom inte ringer blir det långtidsodling och återföring i slutet av veckan, ringer dom så blir det om två dagar. Hoppas, hoppas att dom inte hör av sig imorgon!!


Nu ska jag vila under filten i soffan då jag känner mig skapligt mörbultad. Och be till högre makter att minst 6 st blir befruktade!

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards