Alla inlägg den 9 november 2010

Av drommenomenfamilj - 9 november 2010 19:39

Sådär, nu har jag varit och besökt fertilitetscentrum idag. Jag fick först träffa Dr V för att göra ett vaginalt ultraljud. Hon kollade så äggblåsorna samt livmoderslemhinnan såg bra ut. Och det gjorde det. Mina äggstockar är lite känsliga och just nu håller dom mig på en lägre dos puregon än vad jag tidigare haft, just bara för att det inte ska bli överdrivet med äggblåsor och leda till ytterligare en överstimulering.
Efter ultraljudet fick jag en liten pratstund med henne och tog upp mina tankar kring det här med långtidsodling. Hon sa att dom egentligen inte gör det på patienter från landstinget, men jag gav mig inte och förklarade att jag visste att det hade gjorts på Huddinge på landstingspatienter. Hon sa då att det görs i vissa fall och att hon skulle ta upp det till diskussion med sin chef. Hon höll med om att hon tyckte det vore bra att försöka med det - att göra något lite annorlunda den här gången. Det ligger ju i allas intresse menade hon.


Efter detta fick jag ta blodprov. Jag som är van vid att det brukar ta typ 20 min, värmekuddar på armen och några byten av sjuksystrar för att få ut ett ynka litet rör med blod från mig, höll på att ramla av stolen när sköterskan var klar på 2 minuter. Helt grym var hon! Alla sköterskor har jämt fått kämpa järnet med mina blodprov eftersom jag har så tunna blodådror - men hon träffade rätt direkt!


Nu ska jag fortsätta med samma dos av både puregon och orgalutran och sedan ska jag tillbaka för ytterligare ett ultraljud om några dagar. Äggplock beräknas bli i början av nästa vecka! Spännande! Herregud, tänk att jag ens skriver spännande...det är ju för sjutton fjärde gången jag ska göra det här. Jag borde spy på dom här jävla äggplocken vid det här laget. Men det gör jag konstigt nog inte. Det är helt enkelt fortfarande lika spännande. Man satsar liksom allt - och vinner man så blir det högsta vinst! Förlorar man - ja, då vet vi ju alla hur det blir...mörkt, mörkt och mörkt. Men dom tankarna ska inte få komma fram nu och förstöra.


Den enda haken kring planerna på långtidsodling (om nu dom går med på att göra det) är att vi måste minst ha 6 ägg befruktade...så många har vi aldrig tidigare lyckats få befruktade. Rekordet är 5 stycken och det var när jag använde Puregon under det första IVF-försöket. Hoppas, hoppas att det kan bli fler nu...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards