Direktlänk till inlägg 7 november 2010

SPRUTDAG 4

Av drommenomenfamilj - 7 november 2010 23:14

Tog precis nyss den fjärde sprutan och det slog mig just då vad lättsamt hela den här sprutgrejen känns den här gången. Har funderat på detta lite under kvällen och kommit fram till att det beror på flera saker.Jag gör helt enkelt en lista   (i brist på annat att göra eftersom jag inte är trött nog att gå och lägga mig.) Listor är ju alltid trevligt!


1. Enkelt att använda

Dels beror det på att Puregon är så enkelt att ta. Det är som en penna som man laddar med en ampull första dagen. Den ampull jag har innehåller 900 enheter och jag tar 100 enheter varje kväll. Alltså behöver jag bara ta fram denna "penna", sätta fast en nål och sticka till. Klart! Inga konstigheter.


2. Jag får inga biverkningar

Liksom förra gången då jag använde Puregon, mår jag väldigt bra. Om jag jämför med Menopur och Gonal-F som jag också använt, känns det som att min kropp reagerar mycket bättre på Puregon. Kände av dom andra preparaten mer. Ska inte säga för mycket dock, vem vet hur det känns imorgon?


3. Inget nässpray

Tack och lov!!! Jag HATAR synarela nässpray - det mådde jag skit av! Vill aldrig nånsin i mitt liv ta det igen! Vill läkarna att jag ska göra det (om det skulle bli fler IVF:er) så får dom tvinga i mig det! FY och usch! Är helt säker på att Synarela var en bidragande orsak till att jag blev så förtvivlat överstimulerad sist. (OBS Detta är min egen teori, tror inte läkarna skulle hålla med mig).


4. Fem månaders uppehåll

Jag tror också en anledning är att min kropp har fått vila ifrån alla dessa hormoner under nästan ett halvår. Det behövdes vill jag lova. Skulle det bli fler IVF:er så kommer det bli fler viloperioder. Aldrig att jag gör dom så tätt igen som vi gjorde förra året. Det var ju helt galet!


Imorgon ska jag börja ta orgalutran också - två sprutor varje kväll alltså. Denna sprutan förhindrar för tidig ägglossning. Så nu hoppas jag att äggen håller sig på plats ett tag till!


 


 
 
Lisa

Lisa

8 november 2010 09:52

Tack för din gulliga kommentar på min blogg! Som du säger, nu kämpar vi ihop, att ge upp finns liksom inte på kartan trots att det är jäkligt jobbigt... För oss händer inget just nu utan det blir troligen först efter jul, så jag lovar att heja på dig och stötta under tiden! Stor Kram

http://finalisa.wordpress.com

 
Ingen bild

Nina

8 november 2010 14:57

Hej! Har suttit och sträckläst dn blogg nu, halkade in här via "av längtan till dej". Jag känner igen mej såå himla mycket i det du skriver. Jag jobbar också på en förskola och den gången du skrev om både mammor och pappor som hämtar en fredag och man själv går hem ensam, man skulle kunna tro att det var jag som skrev så. Även jag och min man är inne i IVF svängen vi har två misslyckade försök och började vår 3:e nu i nov. Tog första sprutan samma dag som du, så jag kommer följa din resa och jag HOPPAS på et STORT FETT plus för oss båda!! :) Många kramar Nina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards