Direktlänk till inlägg 6 november 2010

SPRUTDAG 3

Av drommenomenfamilj - 6 november 2010 12:43

Ja, då var jag inne på sprutdag nummer tre. Igår kväll höll jag nästan på att glömma att ta sprutan. Satt och kollade på en film när jag plötsligt insåg att jag hade glömt bort tiden. Den ska nämligen tas vid ungefär samma tidpunkt varje kväll. Sådär glömsk var jag aldrig vid dom första försöken. Då hade jag stenkoll på allt. Nu är det lite si och så med det. Förmodligen ett gott tecken  .


Jag funderar lite på det här med långtidsodling. Vi skulle ju ha gjort det vid sista försöket på linnékliniken, men tillräckligt många ägg befruktades inte. Skulle så gärna vilja göra det den här omgången nu om det skulle vara möjligt. 


Får man göra långtidsodling om man gör IVF genom landstinget eller är det bara något som görs vid privatklinikerna? Någon som vet eller har erfarenhet?


Ska träffa vår läkare nästa vecka och diskutera detta, men vill gärna veta lite hur ni andra gjort. Tack på förhand!





 
 
Camilla

Camilla

7 november 2010 13:04

Hej! Vad jag har väntat att du ska skriva ett inlägg om hur det går för er. Har kikat in då coh då och nu ser jag ju att ni är på G igen! Synd att ni inte lyckades vid FET men nu håller vi tummarna för IVF4!! //C

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

drommenomenfamilj

7 november 2010 13:20

Tack snälla du!! Vad gullig du är!

 
Lisa

Lisa

7 november 2010 15:25

Välkommen åter! Har kikat in till dig och tänkt på dig ofta. Så surt att det inte lyckades med ert FET men det låter hoppfullt att ni redan är med i matchen igen.

Angående det där med långtidsodling har jag ingen personlig erfarenhet men jag vet att 2 av mina kollegor fått blastocystbarn från Huddinge så där görs iaf långtidsodling och det vore ju jättekonstigt om man inte skulle ha möjlighet till det om man väljer att göra sina landstingsförsök på annat håll. Du får hålla oss uppdaterade efter samtalet.

Stor kram och ännu större lycka till!

http://turbolina-twin.blogspot.com

drommenomenfamilj

7 november 2010 16:07

Tack för svaret! Vad bra att veta! Ska bli intressant att prata med läkaren på tisdag. Vilka underbara små knyten ni har! Stort grattis!

 
Lisa

Lisa

7 november 2010 16:54

Vad kul att ni är igång igen! Hoppas så för er nu!
Ta upp långtidsodling på ditt nästa besök, vet att de flesta kliniker ställer sig positiva till det bortsett från Sophiahemmet. Så det har bara och göra med vilken klinik du är på, inte om det är offentligt eller privat.
Jättestort lycka till! kram från Lisa

http://finalisa.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards