Direktlänk till inlägg 3 november 2010

MEN FÖR HELVETE...

Av drommenomenfamilj - 3 november 2010 18:59

Var precis nere på affären...okej, bara så ni vet så brukar jag inte bli vidare upprörd på småbarnsföräldrar i affären, men idag orkade jag bara inte. Jag står och betalar och framför mig står en HÖGGRAVID tjej med sin man och ska precis betala sina varor (det kanske var den där höggravida magen som jag mest blev förbannad över, jag vet inte). Hursomhelst så börjar hon ropa på sin typ tvååring precis när hon ska dra kortet i kassan. Kassörskan väntar, jag väntar och typ tio personer till väntar...nä, nu överdrev jag lite men vi var i alla fall några stycken. Barnet kommer inte och mamman ropar ännu en gång...och vi andra väääääntar. När barnet kommer frågar mamman:


-Vill du dra kortet, gumman?


GGGAAAAAAAHHHHH....VILL DU DRA KORTET??? Vad är det för en jävla fråga? Kan du inte bara ta och dra ditt jäkla kort själv och slippa låta alla oss övriga stå och vänta...nej då! Inte det inte! Tvååringen ska dra kortet. Så först ska hon lyftas upp till kortapparaten, sedan ska hon försöka hålla kortet rätt i sin pyttelilla hand, sedan ska hon försöka dra kortet genom kortläsaren....HERREGUD! JAG tycker ju till och med att det kan vara krångligt att dra kortet genom kortläsaren! Så,där står vi andra och vääääääääääntar och vääääääääääääääntar och vääääääääntar........


Imorgon är det dags för Puregon - första sprutan - 100 enheter. Har aldrig haft så låg dos förut så det ska bli intressant att se hur äggstockarna reagerar på det. Läkarna ville ta det lite lungt eftersom jag blev så allvarligt överstimulerad vid sista IVF:en före sommaren. Ja, nog finns det med i tankarna allt. Är livrädd för att hamna på sjukhus igen pga överstimulering. Men får försöka hålla dessa tankar borta. Klart det inte blir någon överstimulering - det ska ju bli en bebis!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards