Alla inlägg den 2 november 2010

Av drommenomenfamilj - 2 november 2010 22:25

Jaha, då tänkte jag ge mig på en liten uppdatering - inte en rolig sådan - men dock nödvändig. Vi har ju som ni vet haft en lång och skön paus ifrån allt som har med bebistillverkning att göra. Jag har mått fantastiskt bra under sommaren och hösten, gjort roliga saker och hittat tillbaka till mig själv.


För en tid sedan bestämde vi oss för att skjuta på vårt fjärde IVF-försök till november månad. Detta pga av att vi ville fortsätta må bra ett tag till.


Men någonstans däromkring så började en liten tanke växa inom mig - vi hade ju faktiskt två små embryon kvar i frysen på Carl von linnékliniken. Kanske skulle vi ta och pröva lyckan med dom? Eftersom inga hormonbehandlingar krävs för mig vid ett FET (frozen embryo transfer) så blir det ju ingen påfrestning för kroppen på samma sätt som vid en full IVF-behandling. Däremot skulle vi ju få betala fullt pris denna gång eftersom vi använt alla våra försök vi tidigare betalat för.


Sagt och gjort. Lite i smyg (i hopp om att kanske ändå få överraska våra nära och kära med ett graviditetsbesked precis som alla andra får) ringde vi kliniken och bad att få göra detta, betalade in ytterligare 9 000 kr och kände återigen en liten gnista hopp återvända. Jag kontaktade även en akupunktör som jag träffade vid några tillfällen före samt efter återförandet. Detta ska ju tydligen ha god effekt.
Dagen för återförandet, onsdag den 20 oktober, satt vi med hjärtat i halsgropen och hoppades innerligt på att vi skulle slippa ett samtal från kliniken där dom meddelar att ägget inte klarat upptiningen. Några timmar senare kunde vi pusta ut - inget samtal kom under dagen och återföringen skulle bli av.


Det kändes tryggt att återvända till Uppsala. Vi känner igen alla på kliniken och dom känner oss väl vid det här laget. Ett underbart och vackert litet 6-celligt embryo återförs till mig (för 5.e gången) av självaste Dr H och vi är återigen med embryo.


11 dagar senare - i måndags - kommer det brunt och på måndagen börjar jag blöda. Ja, vad ska man säga - klart att det inte skulle lyckas denna gång heller. Besvikelsen är enorm. Alla känslor jag trodde jag hade övervunnit under denna långa paus från allt det här kommer fram på en sekund. All sorg och besvikelse och uppgivenhet jag trodde jag lämnat bakom mig kom som ett brev på posten. Fy fan.


Nu jävlar är det KRIG! Krig mot denna förbaskade och eländiga barnlöshet. Så...


...på torsdag börjar jag med Puregon-sprutor - det har blivit dags för IVF-försök nummer 4 (och återföring nr.6) Och ni är välkomna ombord!


Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards