Alla inlägg den 2 september 2010

Av drommenomenfamilj - 2 september 2010 23:00

Ja, då var det ju det här med att uppdatera bloggen. Det blir inte direkt varje dag just nu, det kanske det blir längre fram, men inte just nu. Antagligen för att jag mår lite för bra och därmed fokuserar en massa på andra saker. I alla fall för tillfället. Det kommer med all säkerhet att förändras längre fram.


Den här veckan lider mot sitt slut och har innehållit både det ena och det andra. Den började lite sådär får man väl säga. Åkte på en rejäl magsjuka och blev riktigt dålig! Ska inte gå in på några detaljer - men jag är verkligen glad att magsjuka bara är något som man åker på väldigt sällan. För det är verkligen inte roligt någonstans! BLÄ!


Sedan var det ju dags för besök på fertilitetscentrum den här veckan. Och det gick väl rätt bra. Dock är det svårt att sluta jämföra allt med Carl von linné-kliniken, som vi är så vana vid, men det kanske inte är så konstigt att man gör det så här i början.

Det känns ju verkligen annorlunda mot förra året att starta upp det här IVF:andet nu. Man har ju vanan inne (dessvärre) och lyssnar lite med ett halvt öra på alla sprutgenomgångar och grejer som sägs. När jag träffade vår nya läkare var det snarare jag som satt och pratade om de olika medicinerna och vad jag ansåg om dem. Läkaren fick knappast en syl i vädret! Jodå, lite hade hon allt att säga till om. På ett sätt måste det ändå vara ganska skönt att möta en patient som varit med om detta så många gånger och som har stenkoll på hur kroppen reagerat tidigare på alla olika mediciner.


Så valet föll till slut på Puregon, den medicin jag hade under vårt allra första försök förra året i september. Det försöket fick vi ut 16 ägg på (tror jag det var) nio blev befruktade och fem gick att använda. Ett till mig och fyra till frysen. Så det ska bli intressant att se vad som kommer hända den här gången. Hoppas verkligen på samma skörd. Och jag hoppas VERKLIGEN att vi kan få några till frysen. Vi har nämligen helt obegränsat antal frysförsök genom landstinget!!! Helt fantastiskt!!!

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards