Alla inlägg den 6 maj 2010

Av drommenomenfamilj - 6 maj 2010 16:50

Då var det klart! Är nu med embryo! Tills motsatsen är bevisad - vilket jag hoppas slippa denna gång. Det var som sagt fyra befruktade men endast ett ägg var av toppenkvalité - en tiopoängare som läkaren uttryckte det. Så nu har vi och läkarna gjort allt som står i vår makt. Nu är det dags för naturen att ta över. Och den gör ju lite som den själv vill - det har vi ju fått erfara alldeles för många gånger. Men hoppas, hoppas att naturen nu vill som vi vill. Att det lilla fyrcelliga embryo som vi idag fick se på den stora tv-skärmen - uppförstorad tusentals gånger - får fortsätta utvecklas i min livmoder. 


Har också blivit överstimulerad konstaterade läkaren idag. Har fått så fruktansvärt ont i äggstockarna och magen ser ut som en stor boll och är alldeles stenhård. Har också svårt att gå och böja mig. Äggstockarna har tydligen blivit svullna efter ingreppet och rekommendationen från Dr B var att vila. Så det är precis vad jag ska göra nu. Vila.


Är så ofantligt slut både fysiskt och mentalt efter dessa veckor. Eller det är nog inte bara efter dessa veckor - det är nog sedan vi i september förra året drog igång med den första IVF:en. Pressen har varit enorm under dessa månader - både fysiskt och psykiskt. 3 hela IVF-försök samt ett frysförsök på 8 månader. Inte konstigt att kroppen och psyket är slut.


Nä, nu ska jag försöka njuta av dessa första dagar eftersom jag vet att det snart kommer bli tufft. Ruvardag 1 är imorgon. Fram till ruvardag 4-5 sådär kommer jag vara vid gott mod. Sedan får ni vara beredda på att analysmonstret  kommer titta fram här på bloggen  ! Ruvardag 6-7 och framåt - det är då eländet och paniken kommer att infinna sig så smått. Paniken över att mensen ska göra sig hörd. Fan alltså - måtte den hålla sig så långt borta som den bara kan denna gång! Vill inte träffa den nu på nio månader!! Bort med dig!!


IVF 3 maj 2010 (Medicin: Gonal-F)

19 ägg uttagna

4 ägg befruktade

1 ägg användbart

1 ägg återfört till mig

0 till frysen

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards