Alla inlägg den 4 maj 2010

Av drommenomenfamilj - 4 maj 2010 20:51


19 ÄGG!!!!!!



 

Vi är såååå glada! Tack för alla fina kommentarer och för alla tankar ni sänt oss idag! Är övertygad om att det hjälpte oss på traven!


Så här många ägg har vi ju aldrig fått ut förut och jag vet att vi inte ska ropa hej ännu, men nu finns det ju lite att jobba med i alla fall. Och det känns fantastiskt! Imorgon efter kl. 13.00 ringer dom från kliniken och berättar hur många som blivit befruktade och om de kan långtidsodlas eller ej. Hoppas, hoppas dom kan odlas vidare! Om inte så blir det återföring på torsdag och om de kan odlas längre så blir det återföring på söndag. Vi hoppas ju på söndag såklart!



På väg mot uppsala!


På kliniken blev vi tilldelade ett eget litet rum.Utanför rummet finns det frukost att hämta efter ingreppet. Det smakar väldigt gott vill jag lova eftersom det enda jag får äta på morgonen före äggplock är flytande föda.


 

Snygg ska man vara när man ska plockas på ägg! Knästrumpor och bomullsrock. Ok, inte skitsnyggt men gud vad bekvämt!


Som vanligt kunde dom inte sticka mig i armvecket idag så till slut hittade sköterskan en liten blodåder precis nere vid handleden. Det gjorde sjuuukt ont när hon försökte få in nålen där, men efter ett par smärtstillande tabletter samt lite lugnande kändes det bättre.


Idag var det Dr B som gjorde ingreppet. Jag kommer inte ihåg så mycket av det då jag som vanligt var hög på morfin - tack och lov! Trots mycket smärtstillande gjorde det djävulskt ont på höger sida idag - vilket jag inte upplevt tidigare gånger. Så när jag vaknade till efter en stund på rummet hade jag jätteont och troligtvis råkade dom sticka hål på urinblåsan för urinet var helt blodfyllt. Detta kan tydligen hända och är ingen fara - men inte så värst trevligt. Efter några timmar var det dags att åka hem. Jag tog mig med stapplande steg ut till bilen och fortfarande gjorde det galet ont på höger sida. Men det var det värt vill jag lova - vi fick ju ut 19 ägg! Så när vi kom hem omkring två-tiden så somnade jag och vaknade inte förräns 17.30 Herregud! Hur ska jag nånsin kunna somna ikväll efter att ha sovit så länge idag?


Så för att sammanfatta denna omtumlande dag så har det helt enkelt varit en bra dag! Och nu sitter vi här hemma i soffan och hoppas och önskar att våra små ägg och spermier ligger där i den lilla burken i värmeskåpet på kliniken och lär känna varandra ordentligt. Och förhoppningsvis trivs i varandras sällskap  !


Imorgon får vi veta hur det gått!










Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards