Direktlänk till inlägg 28 april 2010

SPRAYDAG 23, SPRUTDAG 6

Av drommenomenfamilj - 28 april 2010 19:39

Tack för alla era fina kommentarer, dom värmer så gott på alla sätt och vis!


Jag tror att alla era tummar som ni håller för oss hjälper för allt såg nämligen riktigt bra ut idag! Tjoho! Vi ska inte ropa hej än, men nu är vi ju ännu ett steg i rätt riktning.


Det första som hände när vi kom in idag var att jag fick ta ett blodprov. Alla tidigare gånger har de alltid haft så svårt att hitta en bra blodåder på mig vilket har lett till att det tagit hur lång tid som helst för att ta blodprov. Idag hittade sköterskan rätt på en gång och det var över på några sekunder. Skönt! Jag som alltid annars får sitta med värmekuddar för att blodådrorna ska svälla och sköterskor som byter av varandra i hopp om att hitta något bra ställe att sticka på. Har så tunna ådror vilket alltså inte är en fördel. Men som sagt - idag gick det på ett kick!


Sedan var det dags att träffa läkaren och idag var inte Dr H där så istället fick vi träffa Dr B. Han gjorde ett VUL (vaginalt ultraljud på mig) och såg att det hade bildats många fina äggblåsor i båda äggstockarna. Hurra!! Precis vad vi hade hoppats på. Han såg också att livmoderslemhinnan som sedan det befruktade ägget ska fästa i såg mycket bra ut. Helt otroligt vad man kan se mycket! Han gav oss värsta guidade rundturen i mitt underliv och förklarade allt jättenoga. Hahaha...och där försökte jag ligga och låtsas vara oberörd över att ha en lång "stav" som for runt mellan benen...fast sanningen att säga så var jag ganska oberörd av det. Har ju tillbringat större delen (känns det som i alla fall!) av dessa senaste år uppflugen i en mängd olika gynstolar med en mängd olika läkare så det är ju inga konstigheter längre. 


När allt var klart satt vi och pratade med läkaren en stund. Han förklarade att dom kommer vilja göra långtidsodling men att allt hänger på hur kvaliten är på de äggen som de får ut. Och sedan sa han också - återigen - att allt ser mycket bra ut och att det finns stora förhoppningar om att lyckas. Jo, det har vi ju hört förut men jag tänker ändå försöka glädjas åt hans ord.


Några timmar efter besöket, då de fått svar på blodprovet, ringde kliniken upp mig och meddelade hur vi ska gå vidare. Så nu ska jag fortsätta att ta nässpray tills på söndag kväll och den sista sprutan ska jag ta på lördag kväll. På söndag kväll kl. 21.00 blir det ägglossningssprutan. Och på måndag är jag helt spray och sprutfri! LÄNGTAR! Sedan på tisdag nästa vecka - då ska vi tillbaka till kliniken för att plocka ut ägg. Och då är det bara att hoppas och tro på att vi ska få ut fina och dugliga ägg som dom kan odla vidare. Skulle det vara så att de inte anser att äggen är bra nog för att odla vidare så gör dom en återföring efter två dagar. För även om ägget utanför livmodern inte är av toppenkvalité så är chansen stor att det ändå kan leva vidare inne i livmodern eftersom det är där det trivs bäst.


Så här ser byggnaden ut där Carl von linné-kliniken ligger.


 


Vill också visa en artikel ifrån dagens METRO. Min fina bloggvän Anna och hennes man har valt att berätta öppet om sin kamp och har låtit Metro följa med till Curakliniken i Malmö under deras tredje IVF-försök. Jag tycker dom är helt fantastiska som gör detta! Så modigt! Ni hittar hennes blogg här:


http://minlangtanefterdig.blogg.se/


 




 
 
Ingen bild

Johanna

28 april 2010 21:11

Heja dina ägg! Kram!

 
Ingen bild

Mårty

28 april 2010 21:13

SÅ där ja!
håller tummarna för er :)

PS. skönt att höra/läsa att ådrorna tar sig /DS.

 
Ingen bild

Lena

28 april 2010 22:14

Skönt å höra att allt gick bra. Ett steg närmare!
Nu får vi vila tummarna till nästa vecka! :-)
Ha det gott!

 
Ingen bild

Lisa

29 april 2010 11:09

Åhh det var underbart att höra att det såg så fint ut. Hittade din fina blogg igår och kan konstatera att du och jag verkar ligga väldigt lika i både ålder, historia, behandlingar etc. Vi bor också i Stockholm. har du nån mailadress?? Stor och varm kram till dig

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards