Alla inlägg den 23 april 2010

Av drommenomenfamilj - 23 april 2010 22:27

Ikväll gick jag med stort självförtroende in i badrummet, plockade fram sprutkittet, satte på nålen, ställde in dosen och stack till. Det kändes bra idag faktiskt. Inte alls som igår. Första kvällen är alltid värst tycker jag (erfaren som jag nu är inom detta område!!??) och sedan rullar det på. Skönt när man vet hur sprutan funkar. Jag har ju haft olika sprutor varje gång men denna (Gonal-F) är nog den smidigaste måste jag säga. Det är bara att ställa in dosen och trycka.


Känner mig för tillfället rätt lugn gällande allt det här. Frustrationen och ilskan har för tillfället lagt sig och det är väldigt skönt. Fast som sagt, man vet ju aldrig vad morgondagen har att vänta i form av känslouttryck.Men min magkänsla säger mig att detta kommer att bli en mycket bra helg.


Nästa vecka ska jag vara ledig från jobbet. Jag har ju lovat mig själv att ta det lungt denna gång så det känns väldigt, väldigt bra. Ska till uppsala på onsdag och sedan ska jag bara ligga raklång på soffan och göra ingenting. Kroppen ska verkligen få komma ner i varv nu. Lyssna på ljudböcker, läsa skvallertidningar och fortsätta sticka på min kofta. Aktiviteter att se fram emot!


Ha en skön helg alla mina läsare! Jag uppskattar verkligen att ni följer oss på den här resan. Det ger så mycket styrka!


Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards