Alla inlägg den 19 april 2010

Av drommenomenfamilj - 19 april 2010 22:48

Idag är det exakt två veckor sedan jag började med nässprayet. Två dagar till och sedan kommer jag få sänka dosen. Två dagar till och det är dags för första sprutan. Denna gång till en som heter Gonal-F. Första IVF:en hette sprutan Puregon. Andra IVF:en hette den Menopur........herregud, varför sitter jag ens och rabblar namnen på alla dessa mediciner? Det är som ett jävla mantra! Puregon, Menopur, Gonal-F, Synarela, Ovitrelle, Puregon, Menopur, Gonal-F, Synarela, Ovitrelle...blablabla.... BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Så känner jag. Just precis så! Vill inte lära mig namnet på flera mediciner nu! Vill inte sitta och och läsa fler instruktioner till hur man ska trycka in sprutorna i magen! Vill kunna göra ett barn på NATURLIGT SÄTT! Som övriga 90% av befolkningen kan! Vilket jävla skämt att inte tillhöra den procenten! Helt sjukt! Hur jävla mycket otur kan man ha egentligen? 90 % av alla människor? Eller i alla fall 85%. Fan, fan, fan!!!! Ja, det känns bra att skriva fula ord! Helvetes-jävla-skit-satan-förbannat!






Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards