Alla inlägg den 10 april 2010

Av drommenomenfamilj - 10 april 2010 21:09

Jag är så trött, så trött. Har varit det i ett par dagar nu. Kan det bero på nässprayen? Inte enligt den där biverkningslistan som fanns med i alla fall. Det beror kanske på något annat. Vad vet jag? Å andra sidan brukar ju min kropp reagera på helt motsatt sätt till vad den egentligen ska. Så står det sömnlöshet som biverkning är det ju självklart att den reagerar helt åt andra hållet - och vill sova, sova och sova! Suck! Jag är så trött på min jäkla kroppen. Kan man inte få byta till en annan modell? En som är programmerad till att bli gravid som den ska! En som är inställd på att reagera som den ska på alla behandlingar och inte göra som den vill! Jag vill ha en sådan modell nu! Genast!


Ja, ja det är väl bara att kämpa vidare. Idag är det spraydag 5 och enligt Dr Holte ska jag få min mens någon gång i början av veckan. Och efter jag blött ordentligt i ett par dagar så ska vi kontakta linnékliniken för vidare instruktioner om när vi ska börja med injektionerna. Men förmodligen blir det någon gång under v.16 och om jag förstått det rätt så kommer jag få fortsätta med nässprayet fram tills dess och kanske längre.


Hoppet jobbar jag på att få tillbaka nu. Det känns som att det succesivt kommer smygande, men det vill gärna inte göra för mycket väsen av sig. Just nu klamrar jag mig fast hårt vid min svärmors dröm som hon hade för några nätter sedan som är väldigt hoppfull. Hon har nämligen tidigare drömt sanndrömmar (ja, det är faktiskt sant!) och jag hoppas så innerligt att detta var en sådan. I drömmen hade nämligen J och jag barn!


Jag avslutar idag med att stjäla ett litet citat ifrån min kollegas fina blogg:

http://www.nina-pina.blogspot.com/


"När världen säger "Ge upp" viskar hoppet "Försök en gång till" -okänd-



    






Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards