Alla inlägg den 29 mars 2010

Av drommenomenfamilj - 29 mars 2010 22:44

Ikväll har vi varit och firat min svåger som fyller 30 år idag. Det var verkligen jättemysigt. Återigen - så sköönt att komma iväg en stund. Få umgås, skratta och äta jättegod mat. Det skingrar dom mörka tankarna för ett ögonblick och livet känns lite lättare.


Idag har jag mått bättre men är fortfarande lite medtagen av gårdagen. Det blir alltid så dagen efter jag varit ledsen. Det känns ungefär som att man är bakfull - lite seg i huvudet och lite extra trött. Undrar om det där dundermedlet "bakis" som man kan köpa nere på Ica funkar även mot detta? Kanske ska testa!


Har varit ganska duktig idag också och tänkt på det kuratorn har lärt mig - att ta en dag i taget och inte fokusera på en svart framtid utan bara vara här och nu.

Så här lärde hon mig att jag skulle tänka:


"Idag är jag inte gravid och idag kommer jag heller inte bli gravid. Så nu ska jag se till att ta vara på den här dagen och göra den till en bra dag"


Det hjälper faktiskt att tänka så. Men det är en utmaning att inte sväva ut och börja tänka på morgondagen, för då är det kört och tankarna blir genast mörka och destruktiva. Det gäller att hela tiden försöka hålla sig HÄR och NU. Just det att inte sväva iväg i tankarna tycker jag är jättesvårt. Jag har alltid varit bra att "måla fán på väggen". Och det är ju verkligen många gånger helt i onödan. För man kan ju aldrig veta vad morgondagen har att erbjuda. Men det är som sagt lättare sagt än gjort. Jag kan sitta och skriva radvis om det här men att sedan göra det i praktiken- det är något annat det. 


Så de sista 8 dagarna före spraystart ska jag nu försöka ta en i taget och inte sväva iväg. HÄR och NU. HÄR och NU. HÄR och NU. Vi får väl se hur det går. Men jag ska verkligen försöka.


HÄR och NU ska jag sova. Jag är trött...HÄR och NU. Det var väl bra, eller?





Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards