Alla inlägg den 20 mars 2010

Av drommenomenfamilj - 20 mars 2010 10:05

Nedräkningen har nu börjat till spraystart. Om exakt 18 dagar ska jag börja med nässprayet - och ta ett kliv in i något som kan liknas vid klimakteriet. Ska bli intressant och se hur jag reagerar på det. Så nu i veckan ska jag gå till apoteket och hämta ut alla hundrafemtioelva mediciner jag ska ha. Tack och lov behöver vi inte betala något denna gång eftersom frikortet började gälla sist vi hämtade ut medicin. Alltså frikortet är ju en fantastisk tillgång - tänk om man skulle betala för alla mediciner. Dom kostar ju uppåt 15 000 kr varje gång. Helt galet mycket pengar! Vi tackar och bockar för frikortet!


Men idag är det lördag och idag ska jag se till att göra något trevligt och försöka tänka trevliga tankar. Kanske en promenad i Hagaparken? En latte på stan? Nej, just det - jag dricker ju inte kaffe längre. Finns det koffeinfri latte kanske? Annars kan jag ju alltid ta med mitt ekollonkaffe-pulver och beställa in en latte gjord på varmt vatten och mjölk...hahaha...


Har börjat läsa en qigong-bok som har stått och dammat i hyllan några år. Här kan man läsa om qigong:


http://www.primavi.se/mental_traning/artikel.cfm?newsID=719&Qigong


Nu är ju detta något som tar flera år - ja kanske en livstid att lära sig ordentligt. Men min tanke är att jag kanske kan använda mig lite av dessa övningar för att komma till ro och slappna av i kropp och själ lite. Jag vet inte - ska i alla fall läsa igenom boken och se vad den kan ge mig. Det finns många övningar och beskrivningar i boken att följa. Kanske kan vara något?


Herregud, det känns som att jag håller på att förvandlas till något av ett hippie-hälso-freak. Men ska jag göra det här så ska jag ta mig sjutton göra det ordentligt! Nu ska kroppen inte ha några som helst möjligheter att vara uppstressad och i obalans. Även om detta innefattar att jag ska gå upp kl. 06.00 varje morgon för att meditera...hahaha...alltså det här kan ju bli en mycket rolig erfarenhet! Och framförallt lärorik. Vad vet jag? Vi får väl se vad det blir.

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards