Alla inlägg den 10 mars 2010

Av drommenomenfamilj - 10 mars 2010 19:38

Imorgon är det dags för att planera inför nästa IVF- behandling. Vi ska nämligen ha "telefonmöte" med Dr H under eftermiddagen. Eftersom det är lite knöligt att åka ända till Uppsala för att prata med honom önskade vi att ta det på telefon istället. Och som sagt, vi har ju gjort det här några gånger nu så man vet ju vad som väntar...suck.


Alltså kommer jag vi göra en planering imorgon och jag kommer få veta vilka mediciner jag ska ta, när och hur jag ska börja med dom. Det enda jag vet med säkerhet är att han vill att jag ska ta nässpray denna gång för att nedreglera mina egna hormoner så dom inte ställer till med en massa problem. Sedan vet jag inte så mycket mer. Fy sjutton för att dra igång det här ännu en gång. Men, men...det finns ju inte så mycket val. Bara att bita ihop, trycka in sprutor i magen och för hundrasjuttioelfte gången hoppa upp i gynstolen för ännu en omgång av undersökningar.


Och inte nog med detta ska vi på möte till Fertilitetsenheten på fredag och börja planera inför dom landstingsfinansierade behandlingarna där som kanske kommer bli av - men åh vad jag INTE vill att dom ska bli av! Jag vill, jag vill, jag vill så jädra mycket att det ska lyckas nu sista gången på Carl von Linné!! Om det finns en Gud någonstans i detta stora universum så snälla se till så att det blir så!! AMEN! Annars är det fan åt helvete rent ut sagt!


Men nej, nu ska jag försöka att inte tänka så mycket på det där som ligger längre fram utan fokusera mig på nutid istället. Har ju mått ganska bra den sista tiden nu och jag tror nog att bloggen och alla ni fina läsare har stor betydelse i det. Det ska bli intressant att blogga under nästa behandling - det händer ju en hel del i både kropp och knopp då och även om jag varit med om det tidigare har jag ju aldrig skrivit om det. Det blir nog bra.




Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards