Alla inlägg den 3 mars 2010

Av drommenomenfamilj - 3 mars 2010 21:36

Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den här dagen. Vad jag vet är att jag struntar i att skriva om gårdagen då den bleknar lätt i jämförelse med idag. Dagen har kantats med besked både åt det ena och andra hållet. Ibland är det svårt att skriva om exakt vad, hur och vem. Och idag är en sådan dag. 


Idag har jag fått erfara att jag verkligen är 30 år och att livet förändras för varje dag som går och att man kan inte göra ett dugg åt det. Klockan tickar, minuterna och timmarna flyger fram och dagarna passerar snabbare än tåget. Varför blir det så? Att tiden bara går fortare och fortare? Tänk när man var liten - en timme då var som en hel evighet. En timme nu är som ett ögonblick. Och tänk vad allt var bestående när man var liten. Alla människor var alltid på samma sätt, såg likadana ut i all evighet och allt var precis på samma sätt hela, hela tiden kändes det som. Det kändes som att inget förändrades. Men nu däremot - inget är som det varit. Allt förändras. Livet går sin gilla gång. Och det snabbt!


Ibland önskar jag att jag var liten igen, att den där evighetskänslan kunde komma tillbaka och att allt bara skulle återgå till det det alltid varit. Utan förändring. Utan svåra beslut. Utan ansvar. Bara lekfullt, glatt och oföränderligt.


Idag har jag också fått erfara att när man som mest tror att man är ensam, så står det plötsligt någon i närheten som för samma kamp. Och att efter så här lång tid få möta den någon och plötsligt inse att man är två - det känns helt otroligt. En kamp som ingen annan förstår som inte är mitt uppe i den - ord räcker ju inte alltid till. Någon som genomgår samma sak och som känner precis samma smärta  och sorg - någon som är som jag. Jag är inte ensam.

Av drommenomenfamilj - 3 mars 2010 06:30

Kunde tyvärr inte skriva något nytt inlägg igår eftersom jag inte kom åt sidan och nu måste jag springa till jobbet. Så senare ikväll kommer jag uppdatera gårdagens och dagens händelser.

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards