Alla inlägg den 23 februari 2010

Av drommenomenfamilj - 23 februari 2010 16:55

I Stockholm forstätter snökaoset att råda - tänk vilken överraskning att en av årstiderna är vinter!? Okej, vi är väl kanske inte direkt vana vid sådana här vintrar men nog borde SL ha övervägt att köpa in andra tunnelbanevagnar än sådana som är byggda för medelhavsklimat, eller?


Morgonen idag började inget vidare. Hade fruktansvärda kramper i äggstocksområdet och ländryggen - fick stoppa i mig några Ipren medan J meddelade jobbet att jag skulle bli sen. Efter det värsta krampanfallet och många tårar senare var jag tvungen att lägga mig en stund på soffan så att Ipren-tabletten började värka och sedan tog jag mig, aningen mörbultad, till jobbet. Konstigt - så här har jag inte känt förut någon gång efter en behandling. I och för sig är det kanske inte så konstigt att äggstockarna är aningen mörbultade efter alla hormonsprutor. Och dessutom blöder jag fortfarande väldigt mycket så det kanske har med det att göra också.


Men nu på eftermiddagen har det känts lite bättre och idag är det tisdag vilket innebär keramikkurs för min del. Jag lovade mig själv att 2010 skulle bli annorlunda mot 2009. Att jag skulle försöka fokusera lite mer på mig själv och vad jag mår bra av och inte låta hela den här barngrejen stå i fokus hela tiden. Så då fick det bli en keramikkurs - för sånt tycker jag är roligt! Och keramikkursen gör mig väldigt glad och låter mig helt och hållet få slippa tänka på det här under några timmar. Skönt!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards