Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

TESTDAGEN

Av drommenomenfamilj - 21 februari 2010 10:59

Tack för er fina kommentarer  . Blev så glad och rörd av att läsa dom.


Ja, idag är det vår testdag. Det var idag som vi skulle få vårt plus på stickan. Men så blev det ju inte nu. Carl von Linné-kliniken vill att man ändå ska testa för att vara på den säkra sidan. Jag vägrar! Jag blöder som värsta niagarafallet, vad är chansen till ett plus? Noll!


Eftersom vi stått i landstingets kö i över ett år nu så har vi fått information om att vi ska få påbörja våra tre gratisförsök framöver. Landstinget har tydligen börjat samarbeta med olika privata fertilitetskliniker för att få ner dom långa köerna. Och förra veckan fick vi besked om att vi ska få genomföra våra försök på fertilitetscentrum här i Stockholm istället för på Huddinge sjukhus. Äntligen har vi lite tur i hela den här cirkusen. Skönt att få fortsätta gå privat när vi nu är vana vid det. Vårt första informationsmöte med dom kommer bli i början av mars.


Men vi har ju fortfarande ett sista försök kvar i uppsala. Helt sjukt - sista försöket. Det trodde vi aldrig. Vi var båda helt övertygade om att det skulle fungera tidigare än så. Om inte detta försök fungerar sitter vi med en skuld på

44 000 kr, fortfarande barnlösa och både psykiskt och fysiskt utmattade. Fy fan. Men så kan man väl kanske inte tänka heller. Pengarna är väl egentligen skitsamma i detta sammanhang. Det viktigaste är väl att vi har gjort allt som vi bara kunnat. Kämpat och kämpat och kämpat. Och det gör vi ju verkligen. Jag vill aldrig känna att vi inte gjorde allt vi kunde.


Imorgon ska vi ringa Carl von Linné för tredje gången i ordningen och berätta att det inte fungerat nu heller. Det lilla guldägget ville inte leva vidare i mig. Men då var det kanske trots allt inte ett guldägg.












 
 
Ingen bild

Lollo

21 februari 2010 17:53

Jag beundrar ert tålamod och ork. Jag hade aldrig pallat... Lite jobbig fråga kanske, men hur ställer ni er till adpotion? Förhoppningsvis kommer ni aldrig behöva det. :) Håller tummarna inför det sista försöket.

 
Ingen bild

Ewa-Leena

21 februari 2010 21:46

När ni tappar hoppet är vi många som hoppas åt er tills ni finner styrkan att våga tro igen.

Och, du är en fantastisk tjej som jag gillar som fan.

Kram till er.

 
Ingen bild

Lisa

21 februari 2010 22:59

Många kramar till dig! Vet så väl hur det känns, kan dock trösta dig med att mina små Linnémirakel blev till efter 3:e behandlingen. Håller tummarna för att det blir 3:e gången gillt även för dig! Kram

 
Barnarlivet

Barnarlivet

22 februari 2010 10:28

Jag läste din historia och började gråta. Fy fan vad livet är orättvist, jag skulle önska att vi alla som vill ha barn fick det lika lätt. Känner så väl igen mig i det nattsvarta hålet som infinner sig när det inte blir något barn och då har vi inte ens börjat med första IVFet än. Håller tummarna för att det snart lyckas för er!

http://barnarlivet.blogspot.com

 
S

S

22 februari 2010 11:50

Usch jag bara gråter av att läsa din berättelse! Beundrar er så fruktansvärt att ni kämpar så gott de går! Själv har vi äggplock tor el fre denna veckan, ska kolla äggblåsorna för 2a gången imorgon. Stor Kram till dig!

http://www.varlangtanefterdig.blogg.se

 
Ingen bild

Tess

22 februari 2010 16:59

Tänker på er och håller tummarna inför nästa försök. Vet att det låter klyschigt, men tror verkligen att ni kommer att bli föräldrar en dag, kanske när ni minst anar det. Önskar bara att vägen dit var mindre smärtsam för er. Många kramar!

 
Ingen bild

R

22 februari 2010 17:18

Käraste M & J. Nu när jag har läst er historia kan jag börja ana vidden av vad ni gått - och går! - igenom. Jag inser att det egentligen inte finns någon "rätt" sak att säga i en situation som denna, men ni ska veta att jag tänker på er och håller tummarna för er. Ni har kämpat jävligt starkt hittills, det är verkligen imponerande. Jag är glad över att ni valt att dela med er av bördan, och känner mig hedrad av att bli inkluderad. Jag inser att det i praktiken är en tom gest, men jag menar det ändå uppriktigt när jag säger att jag önskar att det fanns något jag kunde göra för er. Jag följer bloggen med spänning och önskar er all lycka i era fortsatta försök att skapa ett litet liv! Många kramar på er båda.

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av drommenomenfamilj - 12 april 2015 21:16


    Hej! Jag går in här emellanåt och ser att min blogg har besök fortfarande. Jag hoppas att den ger hopp till alla er därute som kämpar för en familj!  Det har gått några år sedan jag skrev här sist. Tvillingarna fyller tre år nu i maj. Ville...

Av drommenomenfamilj - 29 juli 2012 14:25


Torsdagen den 31 maj i v.34+2 blev vi föräldrar till världens finaste flicka och pojke! Lyckan är total!! E, flickan, kom ut först och vägde 2157 g och var 45 cm lång. Pojken, A, kom ut 11 minuter senare och vägde 2443 g. Båda var 45 cm långa. E...

Av drommenomenfamilj - 10 april 2012 12:56

Oj, känns som en evighet sedan jag var inne här och skrev. Tänkte uppdatera lite : ).   Två tredjedelar av denna fantastiska graviditet är alltså nu avklarade och jag är nu i v.28. Jag har varit sjukskriven heltid sedan v.21 p.g.a. ryggsmärtor oc...

Av drommenomenfamilj - 10 februari 2012 17:05

Tack ännu en gång för alla lyckönskningar! Ni är så fina!   Nu har vi tagit oss halvvägs igenom graviditeten - det är inte klokt vad tiden går fort! Mina tankar och funderingar hinner liksom inte med. Under alla dessa år som vi kämpat för detta h...

Av drommenomenfamilj - 14 januari 2012 15:01

...och tack och tack och tack!! Vad många och fina lyckönskningar och kommentarer! J och jag har läst igenom allihopa och är alldeles förundrade och glada över hur många ni är som följer oss därute! Tack snälla ni igen!   Hoppas också att vi ger ...

Presentation


Jag heter M, är 32 år och bor i Stockholm. Välkommen till min blogg som handlar om vår kamp om att få ett barn. Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt få barn i 4,5 år. Efter 9 misslyckade IVF-försök blev vi gravida på försök nr 10 - med tvillingar!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards